Вантажівкам та іншим транспортним засобам, які прямують перевантаженими на українських дорогах, відтепер неможливо буде сховатися від систем автоматичної фіксації порушень габаритно-вагового контролю (WIM).

На цьому наголосив у Facebook заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм.

З 1 жовтня в Україні повноцінно запрацювала автоматична фіксація порушень габаритно-вагового контролю з допомогою майданчиків зважування-в-русі. Це, зокрема, допоможе вберегти від руйнування дороги, які масово ремонтують за програмою президента Володимира Зеленського "Велике будівництво".

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

picture

"Чи можна сховатися від системи? Ні. Хіба що об"їжджаючи станції контролю, і до цього ми теж готуємось. Втім, за рік майданчики запрацюють по всій Україні. Наразі ж повноцінно функціонують та збирають дані 52 WIM-комплексів по всій країні. До кінця року їх кількість буде подвоєна. Кінцева мета – покрити станціями головні транспортні артерії країни", - наголосив Мустафа Найєм.

За його словами, руйнівний вплив на дорогу навіть від 25% перевантаження збільшується в три рази і дорівнює руху 70,5 тисяч автомобілів. Кожен п"ятий кілометр зруйнованих доріг – це наслідок саме перевищенням допустимих вагових норм.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Штрафи за порушення встановлених габаритно-вагових норм тепер значно підвищено у залежності від розміру перевантаження: від 5% до 10% - 8 500 грн, від 10% до 20% - 17 000 грн, від 20% до 30 % - 34 000 грн, понад 30% - 51 000 грн. Відповідальність будуть нести однаково як перевізник, так і вантажовідправник. Саме відправник вантажу є першою ланкою перевезень.

Система WIM (Weigh-in-Motion) аналізує параметри вантажівки та надсилає дані про порушення в Центр обробки даних Державної служби України з безпеки на транспорті. Після перевірки даних інспектор формує постанову про штраф та накладає електронний підпис, а постанова з реквізитами на сплату автоматично надсилається порушникові.

За словами заступника міністра інфраструктури, системи автоматичної фіксації порушень габаритно-вагового контролю вже повноцінно працюють на дорогах "Великого будівництва".

"Символічно, що перший автоматичний штраф за перевантаження одразу максимальний – 51 тис грн. Вантажівка рухалась з перевищенням допустимої норми маси на вісь 39%. Це вкотре доводить, що функція контролю - ключова у питанні збереження об"єктів "Великого будівництва", - зазначив Мустафа Найєм.

Він додав, що запуск системи автоматичної фіксації порушень габаритно-вагового контролю – один з перших кроків реформування Укртрансбезпеки. У понеділок команда МІУ планує презентувати нове бачення служби та її функцій.

Нагадаємо, у 2021 році в рамках програми президента Володимира Зеленського "Велике будівництво" планують відремонтувати та реконструювати 4,5 тисячі кілометрів державних доріг та 2 тисячі кілометрів місцевих.