Термін "Чорна П"ятниця" став відомим як назва дня розпродажів в середині 20-го століття з "легкої руки" поліції Філадельфії у США, яка фіксувала величезні пробки, адже багато працівників брали лікарняний чи просто прогулювали роботу, аби "пошопитися" у магазинах після Дня подяки.

Про це пише "Апостроф".

На початку минулого століття фінансова документація, для спрощення розуміння, записувалася різнокольоровим чорнилом. Тобто прибуток записувався темним чорнилом, а збитки відзначали червоним. Оскільки величезний наплив покупців робив магазинам непоганий виторг, у бухгалтерських книгах запис за цей день був переважно чорним.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Читайте: "Чорна п'ятниця" вже почалася: як магазини своїми "знижками" обманюють покупців

У середині 20-го століття день знижок запросто міг паралізувати роботу підприємств й роботодавці під страхом звільнення забороняли працівникам не виходити на роботу. А для рятувальників, лікарів та правоохоронців брати відгул взагалі заборонялося законодавчо.

Наразі у даний час у деяких штатах США "Чорна п'ятниця" офіційно стала вихідним днем.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

У 2010-х роках торгові майданчики у Китаї організували власні великі розпродажі 11 листопада, "присвятивши" їх національному Дню Холостяка. Утім, товари на Alibaba Group у ці дні можуть продаватися навіть за завищеними, ніж звичайно, цінами. Адже продавці у Китаї розраховують, що іноземні клієнти не слідкують за цінами на AliExpress. Хоча, зазвичай, на цих майданчиках можна купити щось за "дуже смішні" гроші.

Але, як зазначають у компанії YouСontrol, найпоширенішим видом шахрайства залишається створення фейкового інтернет-магазину і продаж неіснуючого товару з передоплатою. Характерною ознакою таких сайтів є надзвичайно привабливі ціни, які не відповідають реальній ціні товару.

Згідно з дослідженням "Kantar Україна", цьогоріч 57% українців планують здійснити покупки на "Чорну п"ятницю", тому експерти рекомендують робити покупки лише на перевірених майданчиках, які можуть гарантувати якість товару та безпеку переказів.

picture

picture

picture

picture

Якщо магазин невідомий, краще уникати передоплати. А про шахрайські онлайн-магазини потрібно повідомляти кіберполіцію. Перш ніж зробити покупку, перевіряйте ціни на інших майданчиках. Адже пропозиція, яка виглядає занадто привабливо, може виявитися шахрайською.

Дані про підприємство чи ФОП можна перевірити у відкритих джерелах. А при купівлі онлайн чи соцмережі рекомендується переглянути відгуки та зважати, щоб вони були залишені реальними людьми, а не ботами.

Нагадаємо, раніше ми писали, у чому суть та історія "Чорної п'ятниці".

  • Вас може зацікавити:

Як з'явилася Чорна п'ятниця: 9 цікавих фактів про цей день

Психологія Чорної п"ятниці: як магазини змушують людей купувати більше

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Чорна п'ятниця: як не потрапити на гачок шалених акцій