RU  UA

Четвер, 21 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00

Тернопільські "клани" проти "Укравтодору": хто переможе?

Кадрові чистки в регіональних структурах "Укравтодору" зіштовхнулись з опором

Кадрові чистки в регіональних структурах "Укравтодору" зіштовхнулись з опором Фото:

В середині листопада керівником "Укравтодору" став Олександр Кубрак - колишній депутат від "Слуги народу" і співробітник BRDO - структури, що розробляла законопроекти для попереднього уряду, і яку очолював нинішній прем'єр Олексій Гончарук. Одним із пріоритетів Кубракова повинні були стати кадрові чистки в регіонах. Однак, поки що місцевим дорожнім елітам його, схоже, вдається перегравати. Як вдалося з'ясувати "Апострофу", всі чотири кандидати, які фігурують в "шорт-листі" - не надто відповідають критерію "прозорості", заявленому новою командою.

За півтора місяці перебування на посаді новий голова "Укравтодору" Олександр Кубрак зробив уже чимало заяв, у тому числі - щодо кадрової політики на місцях. "Ті, хто був задіяний у схемах на місцях - не втрачайте часу, вже звільняйтеся", - заявив він під час свого представлення.

"Для мене пріоритетом для прийому на роботу будуть люди не з дорожньої галузі. У таких рішень є плюси і мінуси. Мені здається, що на даному етапі так буде правильніше. Це не вища математика. Наприклад, люди з досвідом в будівельній галузі зможуть гідно впоратися з керівництвом облавтодорів", - додав він в інтерв'ю Delo.ua.

Але на практиці все виявляється трохи складніше. Адже чиновники, які підібрали під себе чималі грошові потоки, йти не поспішають. Яскравий приклад - ситуація, що склалася навколо Служби автомобільних доріг в Тернополі, де вже кілька тижнів триває епопея зі спробами призначити на керівну посаду чергового одіозного функціонера.

Спершу на посаду лобіювали Володимира Хемія, причетного до скандальної схеми розподілу місцевих доріг на ділянки по 40 метрів, щоб уникнути проведення конкурсних процедур на закупівлю робіт і послуг по дорожньому будівництву через Prozorro. Активісти в листі на ім'я керівництва держави звинуватили його в численних махінаціях в дорожній галузі, а також у зв'язках з компанією "Техно-Буд-Центр", яка є основним виконавцем дорожніх робіт в області (саме він раніше був директором цієї компанії). Компанія протягом 2014-2019 років отримала від служби автодоріг області 2,7 млрд гривень держкоштів і уклала контрактів на суму 8,5 млрд гривень. Крім того, Хемій був також помічений у виділенні коштів на фіктивні роботи.

В "Укравтодорі" активістів почули і пообіцяли врахувати інформацію від них при подальшому розгляді кадрового питання. Більше того, особисто Олександр Кубрак переслав матеріали в Національну поліцію з проханням розслідувати обставини можливого конфлікту інтересів. Однак, як стало відомо згодом, незважаючи на це Хемія планують залишити як мінімум на посаді заступника начальника САД, яку він займає сьогодні.

1 / 1
1 / 1
1 / 1
1 / 1

Другий кандидат, який викликав обурення громадськості - Володимир Гаврилюк. У ЗМІ його називали організатором "коридору ганьби" для Володимира Зеленського під час візиту того в Тернопіль на початку листопада. Однак у нього є і досить багато "профільних" заслуг. Наприклад, його також пов'язують з місцевим монополістом "Техно-Буд-Центром". Крім того, відомо, що за час роботи заступником директора з фінансово-економічних питань Тернопільського облавтодору, борги із зарплати в компанії склали близько 13 млн грн, борги по податках і зборах - 40 млн грн, збитки підприємства тільки за дев'ять місяців 2019 року - 18 млн грн. Підприємство втратило всі підряди і повністю зупинилося. З "Техно-Буд-Центром" Гаврилюк нібито пов'язаний через свою дружину - племінницю екс-начальника служби автодоріг Тернополя Юрія проник. У свою чергу, той є тестем Любомира Грегоращука - співвласника ТОВ "Техно-Буд-Центр" разом з основним власником Григорієм Проциком.

Третій кандидат - Ігор Раінчук, протеже і сусід по місту Підгайці народного депутата від "Слуги народу" Івана Калаура. Раінчук до недавнього очолював Підгаєцький райавтодор, який був створений у 2015 році. На той момент, як розповідають співробітники, підприємство не мало ніяких боргів і могло похвалитися оновленим парком дорожньої техніки. Результатом роботи Раінчука як керівника стала спочатку збитковість філії, а потім і зовсім ліквідація автодору. Крім того, Раінчук зараз працює на підприємстві ТОВ "Козова Шляховик", кінцевим бенефіціаром якого є Олег Продан - начальник управління інфраструктури Тернопільської ОДА, член "Народного фронту", близько пов'язаний з одіозним екс-народним депутатом Романом Заставним. Син же Раінчука, як повідомляють джерела, працює в уже відомому ТОВ "Техно-Буд-Центр".

Місцеві активісти також стверджують, що Раінчук, будучи членом Блоку Петра Порошенка, брав активну участь в акції "Ні капітуляції" в Тернополі, яка завершилася організованим Гаврилюком "коридором ганьби" для Зеленського.

Четвертий кандидат - Володимир Боровий, довірена особа скандального екс-чиновника Укравтодору Богдана Юлика (Славомир Новак своїм наказом фактично уповноважив його управляти "Укравтодором"), якого останній хотів призначити на "смачну" посаду начальника відділу управління власністю та державних закупівель в "Укравтодорі". Володимира Борового, в свою чергу, просуває екс-народний депутат від кропу, власник Буковеля Олександр Шевченко.

Володимир Боровий і Олександр Шевченко Фото: facebook.com

Чи зможе Олександр Кубрак подолати тиск тернопільських дорожніх кланів? Адже очевидно, що навіть якщо ці прізвища будуть викреслені зі списку, їм на зміну прийдуть інші. Єдиним прийнятним виходом здається простий і зрозумілий крок: оголосити відкритий конкурс, щоб крісло керівника начальника служби доріг зайняв менеджер з бездоганною репутацією, який би відстоював тільки державні інтереси, а не інтереси своїх спонсорів.

Читайте також

Не лише чорнозем: чим багата українська земля, та які її ресурси можуть зацікавити союзників

Найбільш перспективними з точки зору інвестицій в Україні є родовища літію, титану та графіту

Дональд Трамп знову стане президентом США: як це позначиться на світовій економіці

Другий президентський термін Дональда Трампа ознаменується торговими війнами, турбулентністю та зниженням цін на нафту

В Росії не можуть зупинити інфляцію: чи чекати на кризу в 2025 році

Росія найближчим часом може увійти у стагфляцію, є ризик настання повноцінної економічної кризи