RU  UA

Неділя, 28 квітня
  • НБУ:USD 39.35
  • НБУ:EUR 42.00
НБУ:USD  39.35
Транспорт та зв'язок

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Дороги в Україні можна оновити за 3-5 років, але є кілька важливих умов - Станіслав Гвоздіков

Платні дороги вводити в Україні потрібно, але лише для бізнесу

Платні дороги вводити в Україні потрібно, але лише для бізнесу Фото: president.gov.ua

Проблема доріг в Україні - одне з найболючіших питань у країні. І хоча за останні роки дороги активно ремонтуються, нинішнього прогресу недостатньо. В урядових колах вже заговорили про запровадження платних доріг. Однак виникла ще одна масштабна проблема: по всій країні руйнуються мости (3 травня під Львовом обрушився міст через річку Західний Буг, який є частиною автомобільної дороги Львів - Луцьк). Чи запрацює система платних доріг в Україні, як в короткостроковій перспективі поліпшити стан мостів і магістралей, і чому в Україну не заходять міжнародні будівельні компанії - про це в ефірі Апостроф Live на Апостроф TV розповів голова ГО "Розвиток інфраструктури" Станіслав Гвоздіков.

- Як ви думаєте, чи врятують Україну платні дороги?

- Я думаю, що платні дороги врятують нашу дорожню галузь. Це значне за обсягом позабюджетне джерело фінансування розвитку інфраструктури України. Однозначно потрібно залучати це джерело, максимально його використовувати, так само як і інші способи залучення ресурсів в цю галузь.

- Питання в тому, чи є у нас шляхи, які потенційно можуть приносити кошти? Як ви вважаєте, які напрямки є найбільш перспективними?

- Я думаю, що всі напрямки є перспективними. Я б рекомендував почати з тих, які задіяні в комерційних цілях - для транзиту вантажів. Те, що не можна везти залізницею, а возять автомобільними дорогами. Ці дороги потрібно в першу чергу пропонувати той чи інший спосіб передати в концесію. Залучати інвесторів.

- У нас дуже низька заселеність, люди живуть не густо. Чи зможемо ми отримати багато грошей від таких шляхів? З цим можна щось зробити?

- Я ж не кажу про те, щоб стягувати оплату з місцевих жителів. Мова виключно про бізнес. Я підкреслюю, що потрібно починати використовувати цей фінансовий механізм, ресурс позабюджетного фінансування шляхом стягнення оплати з транснаціональних компаній, які займаються транзитом вантажів з одного кордону України до іншого.

- В Україні є проблеми з мостами. Чи зможемо ми в короткостроковій перспективі виправити цю ситуацію? Можливо потрібен капітальний ремонт або впровадження контролю за навантаженням мостів? Як себе убезпечити?

- Я не хочу повторювати мантру про контроль вантажів, контроль ваги та інші історії, про які говорять усі чиновники. Я вам зараз скажу нове. У короткостроковій перспективі можна помітно виправити ситуацію з мостами. Я пропоную відкрити ринок України для будівельних компаній, які мають міжнародну репутацію і досвід будівництва мостів на найвищому рівні. Для цього потрібно змінити систему ціноутворення в будівельній галузі. Для цього потрібно доопрацювати систему проведення торгів, трохи змінити принципи роботи системи ProZorro для того, щоб балансоутримувачі мостів та інших інженерних споруд могли присуджувати контракти, використовуючи найкращі практики міжнародних фінансових організацій. Необхідні такі тендери, як проводять ЄБРР, Європейський інвестиційний банк та інші транснаціональні фінансові інституції.

Це потрібно для того, щоб до нас на торги, окрім наших компаній-резидентів, йшли ще й міжнародні компанії. Зараз вони, на жаль, не йдуть через те, що у нас відстала система ціноутворення, недосконала система проведення торгів та інші моменти, які, на думку міжнародних бізнесменів, несуть корупційні ризики.

Нам потрібно ось в цьому напрямку рухатися, тоді ми зможемо помітити поліпшення стану інфраструктури, підвищити повноту освоєння міжнародних засобів, забезпечити цільове використання бюджетних коштів. Тим самим в короткостроковій перспективі за 3-5 років ми оновимо всю дорожню інфраструктуру. Я ж нічого фантастичного не назвав.

А говорити про те, щоб контролювати вагу, ганяти цих водіїв з вантажівками... Буде система працювати, буде відповідальність усіх сторін. Ми говоримо про контроль ваги: якщо штраф накладатиметься не лише на водіїв, а й на вантажовідправника, і на вантажоодержувача, тоді буде невигідно жартувати з законом і їхати на свій страх і ризик, руйнуючи дорожню інфраструктуру.

Новини партнерів

Читайте також

Польоти уві сні та наяву: чи можна відновити авіасполучення в Україні

В Україні виникла ідея відновити авіасполучення ще до закінчення війни - чи це можливо

Поза зоною досяжності: хто погасив "Київстар" і коли він запрацює

Компанія Київстар зазнала масштабної хакерської атаки, коли відновиться зв'язок та чи є загроза для інших мобільних операторів України

Поляки нахабніють: між Києвом і Варшавою розгорається новий конфлікт

Польські перевізники погрожують перекрити пункти пропуску на кордоні з Україною - що відбувається