RU  UA

Четвер, 21 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Інфраструктура

З маршрутками в Києві критична ситуація, вихід лише один - глава Асоціації перевізників

У Києві перевізники ведуть переговори з владою про те, як жити далі

У Києві перевізники ведуть переговори з владою про те, як жити далі Ціни на проїзд в маршрутках піднімуть, але не з 27 березня Фото: LIGA.net

27 березня планувалося підвищення вартості проїзду у маршрутках Києва. Утім столична влада пішла на поступки та дозволила перевозити більше людей на час карантину, тому це рішення поки відклали.

Чи буде дорожчати проїзд у столичному транспорті найближчим часом, та чи допоможе зростання цін позбутися іржавих "богданчків" - в ефірі Апостроф Live на Апостроф TV пояснив голова Громадської спілки "Асоціація перевізників Києва та Київської області" ІГОР МОЙСЕЄНКО.

- Чи відповідає дійсності інформація про здорожчання проїзду в столичних маршрутках? Чого очікувати киянам?

- Ця інформація зараз трохи не відповідає дійсності, тому що вчора все ж таки влада пішла на поступки та зменшила обмеження щодо кількості пасажирів. Тобто раніше кількість пасажирів становила 50% сидячих місць, а зараз це 50% від загальної пасажиромісткості автобусів. Влада пішла нам назустріч.

На наступному тижні планується круглий стіл приватних перевізників з київською міською владою. Після цього вже будуть прийняті якісь рішення. Поки подорожчання відтерміновується.

- Наскільки ця ціна у 8 гривень на сьогоднішній день відповідає реальному стану речей для того, щоб надавати якісні послуги, оновлювати автопарк та щоб клієнт був задоволений якістю наданих послуг?

- Ця ціна зовсім не відповідає. Більшість маршрутів працюють на межі збитковості. Карантинні обмеження ще більше загострили цю ситуацію, тому ситуація дуже критична.

- Критична в чому?

- У фінансовому плані.

- Тобто якщо дивитися на це з точки зору бізнесу, то ціна має бути дорожчою?

- Так. Але моя позиція з цього приводу така: вартість якісних послуг має бути дуже дорогою, але не для пасажирів, а для міських бюджетів. Тому зараз ухвалюється законопроект, який все ж таки передбачає європейську модель, який допоможе реформувати сферу транспорту, зокрема, й у Києві.

- Уявимо, що влада і перевізники знайшли консенсус, ви трохи підняли ціни, на місцевому рівні бюджети дотують перевізників. Чи зникнуть нарешті оці страшні "богданчики" з вулиць Києва? Зокрема, ці маршрутки, про якість яких говорити не доводиться. Коли з’являться якісні комфортабельні автобуси, які будуть їздити по табло?

- Це відбудеться тільки тоді, коли влада купуватиме транспортну послугу просто у перевізників. Наприклад, у Варшаві 30% бюджету йде на купівлю саме транспортної роботи. Там працюють як приватні перевізники, так і муніципальний транспорт, але автобуси в усіх однакові, і всі отримують однакові кошти за пасажирокілометри. Тільки це дасть змогу.

- Давайте підсумуємо. Вартість проїзду поки залишається на рівні восьми гривень, тому що тепер від загальної місткості транспорту заповнюється 50%.

- Ні, дивіться, я хотів дещо уточнити. Це подорожчання проїзду, яке планувалося в суботу, 27 березня, ніяк не пов’язане з карантинними обмеженнями, які ввели в понеділок. Рішення про подорожчання було ухвалене ще місяць тому.

Подорожчання мало відбутися ще в липні минулого року, але ми постійно його відтерміновували. Останні два місяці вартість пального регулярно зростає. Тому ми були вимушені це зробити.