З 18 травня в Україні стартував масштабний процес оновлення даних серед військовозобов'язаних. Оновити свої дані можна різними способами, зокрема через Центри надання адміністративних послуг (ЦНАП). Про те, як почався процес оновлення даних у столичних ЦНАПах - в етері Апостроф TV розповіла директорка Департаменту ЦНАП у КМДА Наталія ШАМРАЙ.
- Як працюють ЦНАПи в тривогу: чи зупиняються черги, коли лунає сирена і як відбувається процес організаційно?
- ЦНАПи працюють з 9:00 до 18:00, з понеділка по суботу включно. Під час повітряної тривоги ЦНАПи припиняють свою роботу і просять всіх відвідувачів і персонал перейти до найближчих укриттів. Робота розпочинається лише після відміни повітряної тривоги.
Читайте: Баги "Резерву+": що робити, якщо застосунок показав статус розшуку
- Хочеться підбити перші підсумки від 18 травня, відколи запрацював оновлений закон про мобілізацію. Яка загалом ситуація у столиці, скільки людей вже змогли оновити свої дані і які перші виклики перед ЦНАПами?
- У нас було вже два робочих дні, субота, 18 травня, і сьогодні, 20 травня. В суботу ми надали 850 послуг з оновлення даних. Загалом по місту Києву було надано 2060 послуг, тобто більше третина - це послуги з оновлення даних.
Робота відбувається доволі швидко. 10 хвилин необхідно для того, щоб внести дані до системи. Далі ще від 10 хвилин можна почекати, щоб сформувався витяг. Але якщо казати за результатами суботи, то витяг формувався дуже швидко.
У понеділок ми запрацювали трошечки важче. Якщо казати про статистику, то сьогодні у місті Києві ми надали майже 400 таких послуг. Це спричинено тим, що система працювала дуже повільно. І це сталося в результаті того, що всі ЦНАПи України включилися в роботу. Відповідно були певні технічні навантаження на систему, тому ми й працювали трошечки повільніше.
Маю надію на те, що вже у вівторок буде легше і швидше. Плюс сьогодні були зроблені всі зусилля, щоб система працювала швидко.
Читайте: Чи будуть електронні повістки в додатку Резерв+: в Міноборони поставили крапку в питанні
Бажаючих оновити дані багато. І сьогодні у місті Києві спостерігалися черги. Люди іноді чекали по 3-4 години.
- Тобто система виявилась перевантажена через те, що всі ЦНАПи почали приймати людей?
- Це так. Але ми вжили певних заходів, щоб система працювала коректніше і швидше. До речі, у кого немає змоги сходити до ЦНАПу, то працює застосунок "Резерв+", який можна встановити собі на телефон, оновити дані, не відвідуючи жодні установи.
- Між іншим, з оприлюдненої статистики дуже багато людей оновили свої дані через додаток. Чи пов'язано це з тим, що люди хвилюються за те, що повістки можуть вручати безпосередньо у ЦНАПах?
- Повноважень для вручення повісток або відправлення на ВЛК в ЦНАПах немає. Працівників ТЦК у ЦНАПах немає. Тому можна не хвилюватися, спокійно йти у ЦНАПи і оновлювати свої дані.
Читайте: Не йдіть у час-пік: Генштаб дав поради чоловікам, які стоять у чергах до ТЦК
Мені здається, що це просто побоювання, мовляв, люди розказують один одному різні чутки. Але це не відповідає дійсності. Тому що основна функція - поновити дані. Це головне.
- Який пакет документів мають з собою мати військовозобов'язані, коли приходять до ЦНАПу оновити дані?
- Військовозобов'язаний повинен мати паспорт громадянина України. Але якщо його немає з собою, а є мобільний телефон, в якому є застосунок "Дія", то ми скористаємося шерінгом документів - і цього буде достатньо. Заявник також повинен повідомити ідентифікаційний код, місця реєстрації і фактичного перебування. Також мати з собою мобільний телефон, на який приходить код підтвердження, який заноситься до системи і верифікується певним чином особа. І також особа заявляє поштову адресу у разі наявності чи за бажанням.
- Чи довелося ЦНАПам збільшувати кількість своїх працівників у зв'язку зі збільшенням навантаження - щоб і черги були менші, і процес йшов швидше?
- Кількість працівників ми не збільшували. І до речі, у нас є певна кадрова проблема. Є вакансії, тому якщо хтось хоче долучитися до роботи в команді ЦНАПів, то ми будемо дуже раді. Вакансій достатньо.
Читайте: Сталося щось дивне: українці повідомляють про численні баги в додатку Резерв+ і базі Оберіг
Ми не залучали більше персоналу, аніж є, підключили всіх адміністраторів. І субота показала, що достатньо тих адміністраторів, які є і підключені до системи. Тому що послуга надається дуже швидко - 10 хвилин і дані оновлені. Це навіть швидше, аніж ми надаємо всі інші адміністративні послуги.
- Які у вас очікування від процесу надалі?
- Якщо процес буде рухатись якось інакше, то будемо реагувати на збільшення або зменшення черг. Загалом ЦНАПи міста Києва надають 450 видів адміністративних послуг і з тими викликами, які спричиняли великі черги, ми вже стикалися. Тож маємо певні алгоритми реагування на черги.
Нагадаю, коли почався безвіз в Україні, то всім одразу треба було зробити закордонний паспорт. До речі, 30 відсотків замовлених закордонних паспортів так і не забрали за той період. Тому є певний досвід і є алгоритми, як реагувати на такі черги.
Якщо казати про виклики щодо енергетичної системи, то ми підготувалися. У нас є альтернативні методи живлення. І під час відключень, на альтернативних методах живлення ми працюємо з тими послугами, які потребують одночасного внесення у відповідні реєстри. А ця послуга якраз залежить від роботи в системі, тому якщо буде відключення світла, ми працюватимемо на альтернативних методах живлення і надаватимемо цій послузі пріоритет.
Читайте: ЦНАПи можуть відмовити чоловікам в оновленні даних: що робити