Лайм

​Хутро знову увійшло в моду: що стали носити знаменитості

Фото: pixabay.com

Модники, знаменитості й покоління Z знову обирають хутро. Від брендів Tory Burch у Нью-Йорку та Simone Rocha у Лондоні до Fendi у Мілані та Miu Miu у Парижі - хутро було скрізь на подіумах сезону осінь/зима 2025-26.

Зокрема Гейлі Бібер і Тейлор Свіфт, Кендалл і Кайлі Дженнер, Ріанна та інші зірки загорталися у шуби зі штучного та вінтажного хутра, пише BBC News Україна.

Хутро повернулося в моду ще на початку 2024 року з появою естетики дружин мафіозі - показної, гламурної відповіді на стриманий, мінімалістичний тренд, який їй передував і який назвали тихою розкішшю.

"Відродження традиційних образів у сучасному одязі є природною частиною модного циклу. Я була свідком, як колишній генеральний директор Gucci Марко Біззаррі оголосив, що Gucci більше не використовуватиме хутро тварин у своїх колекціях. Це стало грандіозною зміною для італійського бренду класу люкс, в якому багато одягу виробляли з хутра. Але тема штучного хутра теж складна", - пояснює доцентка Лондонського університету Рейвенсборн, яка вивчає модний бізнес та підприємництво, Наташа Редкліфф-Томас.

А тоді, як дизайнерські бренди вирішили заборонити хутро тварин у своїх колекціях, ринок штучного хутра швидко еволюціонував.

Натомість виробництво змінилося від дешевого штучного матеріалу, часто яскравих кольорів, який не намагався імітувати хутро тварин, до нового рівня якості. До того ж синтетичні тканини на основі викопного палива стають дедалі популярнішими у світі. Найпоширенішим є поліестер, на який припадає 57% усього виробництва волокна.

Редкліфф-Томас додає, що її категорично негативне ставлення до натурального хутра дещо похитнулося, коли вона працювала в США та зустрічала там людей, для яких полювання та вилов тварин було частиною їхніх традицій.

"Для багатьох корінних культур хутро та шкури тварин є частиною культурної спадщини, яку використовують для церемоніального та повсякденного одягу, і я вважаю, що це заслуговує на повагу", - коментує дослідниця моди.

Водночас вона пригадує, як у студентські роки навчалася шити у майстра з хутра. "Тоді я дізналась, скільки насправді тварин потрібно вбити заради одягу, і це значною мірою вплинуло на мій вибір - ніколи не купувати справжнє хутро".

Тим часом у компанії з прокату одягу By Rotation оренда пальт зі штучного хутра та вовни почала набирати обертів ще до останніх модних показів. І лондонський лейбл Charlotte Simone, чиї шуби зі штучного хутра носили Тейлор Свіфт, Дуа Ліпа та Мадонна, є третім за популярністю брендом, чий одяг беруть на прокат.

"Штучне хутро вищої якості, добре виготовлене, особливо від дизайнерських брендів, як правило, служить довше, а це означає, що його, швидше за все, передадуть, перепродадуть або здадуть в оренду, а не викинуть", - розповідає засновниця та генеральна директорка By Rotation Ешіта Кабра-Девіс.

Крім того, модні експерти прогнозують, що до 2029 року світовий ринок секонд-хенду досягне 367 мільярдів доларів, а у 2024 році улюблений одяг купила рекордна кількість покупців. Цьогоріч після показу колекцій осінь/зима 2025-26, пошуки як натурального, так і штучного хутра різко зросли на платформах прокату та в онлайн-магазинах.

Раніше Джамала у довгій шубі і дизайнерській кепці розсекретила вартість свого повсякденного образу.

Новини партнерів

Читайте також