Модники, знаменитості й покоління Z знову обирають хутро. Від брендів Tory Burch у Нью-Йорку та Simone Rocha у Лондоні до Fendi у Мілані та Miu Miu у Парижі - хутро було скрізь на подіумах сезону осінь/зима 2025-26.

Зокрема Гейлі Бібер і Тейлор Свіфт, Кендалл і Кайлі Дженнер, Ріанна та інші зірки загорталися у шуби зі штучного та вінтажного хутра, пише BBC News Україна.

Хутро повернулося в моду ще на початку 2024 року з появою естетики дружин мафіозі - показної, гламурної відповіді на стриманий, мінімалістичний тренд, який їй передував і який назвали тихою розкішшю.

"Відродження традиційних образів у сучасному одязі є природною частиною модного циклу. Я була свідком, як колишній генеральний директор Gucci Марко Біззаррі оголосив, що Gucci більше не використовуватиме хутро тварин у своїх колекціях. Це стало грандіозною зміною для італійського бренду класу люкс, в якому багато одягу виробляли з хутра. Але тема штучного хутра теж складна", - пояснює доцентка Лондонського університету Рейвенсборн, яка вивчає модний бізнес та підприємництво, Наташа Редкліфф-Томас.

А тоді, як дизайнерські бренди вирішили заборонити хутро тварин у своїх колекціях, ринок штучного хутра швидко еволюціонував.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Натомість виробництво змінилося від дешевого штучного матеріалу, часто яскравих кольорів, який не намагався імітувати хутро тварин, до нового рівня якості. До того ж синтетичні тканини на основі викопного палива стають дедалі популярнішими у світі. Найпоширенішим є поліестер, на який припадає 57% усього виробництва волокна.

Редкліфф-Томас додає, що її категорично негативне ставлення до натурального хутра дещо похитнулося, коли вона працювала в США та зустрічала там людей, для яких полювання та вилов тварин було частиною їхніх традицій.

"Для багатьох корінних культур хутро та шкури тварин є частиною культурної спадщини, яку використовують для церемоніального та повсякденного одягу, і я вважаю, що це заслуговує на повагу", - коментує дослідниця моди.

Водночас вона пригадує, як у студентські роки навчалася шити у майстра з хутра. "Тоді я дізналась, скільки насправді тварин потрібно вбити заради одягу, і це значною мірою вплинуло на мій вибір - ніколи не купувати справжнє хутро".

Тим часом у компанії з прокату одягу By Rotation оренда пальт зі штучного хутра та вовни почала набирати обертів ще до останніх модних показів. І лондонський лейбл Charlotte Simone, чиї шуби зі штучного хутра носили Тейлор Свіфт, Дуа Ліпа та Мадонна, є третім за популярністю брендом, чий одяг беруть на прокат.

"Штучне хутро вищої якості, добре виготовлене, особливо від дизайнерських брендів, як правило, служить довше, а це означає, що його, швидше за все, передадуть, перепродадуть або здадуть в оренду, а не викинуть", - розповідає засновниця та генеральна директорка By Rotation Ешіта Кабра-Девіс.

Крім того, модні експерти прогнозують, що до 2029 року світовий ринок секонд-хенду досягне 367 мільярдів доларів, а у 2024 році улюблений одяг купила рекордна кількість покупців. Цьогоріч після показу колекцій осінь/зима 2025-26, пошуки як натурального, так і штучного хутра різко зросли на платформах прокату та в онлайн-магазинах.

Раніше Джамала у довгій шубі і дизайнерській кепці розсекретила вартість свого повсякденного образу.