RU  UA  EN

Понеділок, 23 грудня
  • НБУ:USD 41.60
  • НБУ:EUR 43.30
НБУ:USD  41.60
Політика
Погляд

У Кремля є потужна зброя: Україна поки не розуміє всієї небезпеки

Україні необхідно виконувати титанічну роботу в інформаційній війні з Кремлем

Україні необхідно виконувати титанічну роботу в інформаційній війні з Кремлем Фото: Горбунов А. В., nat-geo.ru

Кремль веде повноцінну пропагандистську війну, а Україна поки не розробила ефективної відповіді на неї. Таку думку "Апострофу" висловив російський опозиційний політик Костянтин Боровий, коментуючи діяльність російських спецслужб щодо блокування проукраїнських активістів у Facebook.

Загроз багато. На інформаційному фронті працює ціла армія. Створені спеціальні інформаційні війська. Загрози найрізноманітніші - і в бізнесі здійснюється комерційна агресія проти найбільших компаній, і проти політичних структур.

На жаль, майже нічого не робиться в якості контрпропагандистської роботи. Але це пов'язано з тим, що саме явище пропаганди як інструменту ведення війни не вивчається. Його не розуміють ті, хто мав би протидіяти цьому. Це досить складний інструмент, на який в Росії працює велика кількість фахівців - психологи, співробітники спецслужб, військові, інформаційники, групи оперативного відстеження інформації і просто спецслужби за напрямками своєї діяльності. Це і розвідувальна інформація, підтримка в активному стані агентурних мереж, які також використовують різні пропагандистські ролі.

Це досить складний і дуже дорогий інструмент. На жаль, Захід і Україна не дуже намагаються розібратися, як він працює, як він функціонує і які його основні небезпеки.

Кремль веде справжню інформаційну війну. Це бойові дії в інформаційному просторі з використанням різних інструментів.

Ось останній скандал з антивірусом Касперського. З'ясувалося, що по суті мережеві атаки координувалися за допомогою таких інструментів, як псевдоантивірус.

Як Україні з цим боротися? Потрібно вивчати всі ці складні інструменти. Наприклад, адміністрація [Петра] Порошенка просто копіює ці пропагандистські кампанії. Але це рівень 80-х років минулого століття. Це повне нерозуміння того, як влаштовані російські пропагандистські кампанії, що таке установки, що таке інформаційні завдання, як їх координувати, формулювати і створювати як проекти.

В Україні бракує фахівців, а контрпропагандистської роботи не ведеться взагалі. Ось спробувала адміністрація Порошенка скопіювати, а нічого не вийшло. Отримали примітивний і, головне, непрацюючий пропагандистський інструмент.

До того ж, Росія витрачає на це десятки мільярдів, а ті ж американці виділили на контрпропагандистську роботу півмільярда. НАТО - взагалі всього 25 мільйонів.

Вигадано новий інструмент ведення військових дій, а його серйозно не оцінюють. А це справжній інструмент, справжня зброя, що мають прямий вплив на людину.

Читайте також