Різке зростання продажу автомобілів у 2007-2008 роках стало тим чинником, який за декілька років спровокував зростання кількості ДТП. Про те, що заважає підвищити рівень безпеки на українських дорогах та наблизити її показники до європейських стандартів, в інтерв'ю "Апострофу" розповів президент Асоціації безпеки дорожнього руху МИХАЙЛО БЕРЛІН.
За словами Берліна, перша причина ДТП та високого рівня смертності в них - істотне перевантаження вулично-дорожньої мережі.
"У 2007-2008 роках було різке зростання продажу автомобілів. Ринок зріс на 30-40% за два роки. Щороку продавалося 600-700 тисяч машин. Раніше 100-120 тисяч, а потім за два роки стрибок. Просто люди мали можливість брати кредити, на які й купували машини. Але, на жаль, вулично-дорожня мережа не була розрахована на таку кількість машин. Київ проектувався з розрахунку до 100 машин на тисячу мешканців, а зараз в Києві 150-200 машин на тисячу мешканців. Тобто йде сильне перевантаження вулично-дорожньої мережі", - зазначив експерт.
Друга причина, на його думку, - відсутність персональної відповідальності влади за безпеку на дорогах.
"Раніше за безпеку дорожнього руху відповідала ДАІ. Так було написано в законі. Коли ДАІ прибрали і з'явилася поліція, за безпеку ніхто не відповідає. Поліція начебто як не хоче цим займатися. Більше того, вони навіть вийшли з ініціативою і скасували картку обліку ДТП, - каже Берлін. - Раніше, коли співробітник ДАІ приїздив на місце ДТП, він заповнював картку обліку, потім вона вводилася в систему, і можна було аналізувати причини ДТП і вживати заходів. Зараз немає такого обліку ДТП, ніхто не розуміє, що відбувається і з яких причин це відбувається. Центр тяжіння ніби переміщується в Мінінфраструктури, і міністр відповідає за безпеку, навіть розробили стратегію, але, знову ж, персональна відповідальність не закріплена ні за ким. Ніхто не відповідає в уряді за рівень смертності і травматизму на дорогах".
Нарешті третя причина, яку виділяє експерт, - це перевищення швидкості водіями транспортних засобів.
Повний текст інтерв'ю читайте на "Апострофі" найближчим часом