Зростання акцизів в Україні неминуче, також може підскочити і вартість пального. Проте деякі заправки й досі продають бензин і "дизель" значно дешевше за інші. Так, серед найдешевших - БРСМ-Нафта, Мотто та Люксвен.
Журналісти "Апостроф TV" взяли проби на цих АЗС - по 3 літри 95-го і дизпалива, а також на "бочці", для експерименту. Також про хитрощі розповіли в коментарі експерти галузі.
"Основні схеми по здешевленню пального, – це низька якість, недолив і третя, – несплата податків до державного бюджету. Якщо їх підсумувати, то на бензині можна отримати додатково десь 7,5 гривні на літрі, по дизпальному - десь 3,5", – вказав Сергій Куюн, директор Консалтингової компанії "А-95".
Таким чином недоброчесні продавці ошукують не лише споживачів, а й державу - через несплату податків. За підрахунками компанії "А-95", через недобросовісних продавців держбюджет втрачає близько 10 млрд грн на рік - у середньому по 100 млн на кожну дешеву "розливайку".
"Чим дешевше пальне, тим менше податкове навантаження. Відповідно, воно до 2 літрів доходить. Виходить за рахунок держави вони намагаються зробити привабливішим своє пальне", – зазначив Сергій Куюн.
Неякісний бензин – це шкода автомобілю, удар по кишені та здоров'ю. Це підтверджують результати лабораторних досліджень: бензин з БРСМ-нафта не відповідає вимогам за вмістом сірки, її у майже 4 рази більше, ніж потрібно, також перевищена норма об'єму частки бензолу та етанолу. З "дизелем" – схожа ситуація: сірки - забагато, температура спалаху – занизька, відтак, ремонт паливної системи, нагар та перегрів двигуна, як наслідок – вартісний ремонт, гарантовані. Якщо авто на дизелі, то на додачу є ризик пожежі через низьку температуру спалаху пального. Увипадку Мотто сірка, бензол і етанол у бензині не проходять перевірку, є питання до октанового числа - воно нижче норми, отже пальне ймовірно саморобне. З "дизелем" також є проблеми, як у БРСМ. 95-й з Люксвену і "бочки" – також сумнівної якості.
"З 4 зразків, які задекларовані як А-95, жоден не відповідає вимогам державного стандарту. Вони містять етанол у кількості більше 30%, окремі перевищують вимоги по вмісту бензолу і по вмісту сірки. Тобто, це бензини сумішеві, які зроблено не на серйозному НПЗ", – зазначив Микола Худолій, директор випробувального центру паливно-мастильних матеріалів.
Низькоякісне пальне шкодить авто, заливаючи в бак начебто "дешеве" пальне, водій платить здоров'ям, автівкою та підвищеними витратами. Низькоякісне пальне витрачається більше на понад 10%, тому водій переплачує понад 5 грн на літрі.
Окрім цього, так звані "бюджетні" заправки теж заробляють, як мінімум, двічі: з продукту, яким наповнюють автомобілі, та з податків, замість того, аби наповнювати державний бюджет і спрямовувати кошти на Збройні сили України.