«Гармонізація» вантажних тарифів, яку має на меті запровадити Укрзалізниця, може остаточно підкосити видобувну галузь, яка й без того перебуває у стагнації через втрату виробничих потужностей.
Про це заявила виконавча директорка Національної асоціації добувної промисловості України Ксенія Оринчак.
«Сьогодні кожна компанія в добувній галузі несе витрати у вигляді податків за ведення господарської діяльності. Плюс треба нести витрати за те, що роздувається операційна діяльність залізничної компанії», - зауважила Оринчак.
Вона наголосила, що у галузі через військові дії відбувається стагнація, а 40% компаній просто зупинилися.
«Якщо ще на 10-15% підніметься логістика, то добувний бізнес буде не тільки в стагнації, він буде непривабливим. Це означає зупинку підприємств та втрату клієнтів для Укрзалізниці. Від цієї ситуації ніхто не виграє. Тому ми просимо керівництво держави ще раз звернути на це увагу», - каже Оринчак.
Нагадаємо, Укрзалізниця подала до уряду план підвищення тарифів на перевезення: якщо його приймуть, вартість перевезення будматеріалів зросте на 52%, руди і вугілля – на 7%, повернення порожніх вагонів – на 67%.
У свою чергу президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій заявив, що якщо УЗ підвищить тарифи на вантажні перевезення, ціна на будівельні матеріали зросте, а про знижки доведеться забути.