RU  UA

Неділя, 22 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55

Новини

22 грудня

Всі новини

Дефіцит палива та зростання цін: коли на Україну чекають нові проблеми

На ринку автомобільного палива в Україні сьогодні спостерігається деяка нормалізація та цінова стабілізація. Разом з тим експерти вважають, що в країні може виникнути новий дефіцит автомобільного палива.

Як повідомляє сайт "Главред", про це попередив колишній міністр енергетики та захисту навколишнього середовища Олексій Оржель.

Експерт вважає, що дефіцит дизеля може виникнути у серпні-жовтні цього року. Він пояснив, що саме у цей період українські аграрії розпочинають активний збір урожаю.

"У нас буде початок активної фази збирання врожаю. Якщо говорити про такий сегмент як дизель, ми знову можемо зустрітися із ситуацією дефіциту десь у серпні-жовтні", - розповів він.

Директор "Консалтингова група А-95" Сергій Куюн також закликав українців дивитися на ситуацію на ринку без зайвого оптимізму, оскільки попереду непростий період. Експерт виділяє низку причин для критичної ситуації.

  • на горизонті серпень-жовтень — сезонний пік споживання палива, коли його знадобиться на 20-30% більше, крім того, у Європі збільшується навантаження на транспортні коридори через збільшення експорту продовольчих та інших товарів з України, що ускладнить імпорт палива;
  • знайти паливо буде складніше, оскільки країни ЄС орієнтуватимуться насамперед на власне внутрішнє споживання і лише потім – на експорт;
  • війна триває, а відповідно можливі нові удари та руйнування інфраструктури;
  • необхідно усвідомити, що необхідна зміна навички витрати палива, простіше кажучи його економії;
  • Необхідно продовжувати тісний діалог з ключовими країнами-постачальниками та перевізниками. Наприклад, та сама Німеччина концептуально хоче допомогти, але не дуже розуміє, як саме вона може це зробити в паливній галузі?

Нагадаємо, раніше "Апостроф" повідомляв про те, що в Україні високий попит та завищені ціни на оптовому ринку дизеля формували в основному аграрії . Не будучи впевненими у майбутніх постачаннях, вони воліли створити власні запаси пального на період збирання врожаю. Тому великі оператори переважну частину дизеля продавали оптом, минаючи АЗС, оскільки це давало змогу отримати більший прибуток.