RU  UA

Понеділок, 25 листопада
  • НБУ:USD 41.05
  • НБУ:EUR 42.85
НБУ:USD  41.05

Новини

24 листопада

23 листопада

Всі новини

Пенсія за віком, по інвалідності та у зв'язку з втратою годувальника: як оформити онлайн і офлайн

Українці мають право на отримання пенсії за віком, по інвалідності та у зв'язку з втратою годувальника, умови на вихід якої змінилися у 2024 році. Її можна безкоштовно оформити як офлайн, так й онлайн.

"Апостроф" публікує детальну інструкцію, як подати анкету на оформлення різних видів пенсії офлайн та в онлайн-режимі.

Читайте також: В Україні в січні збільшили пенсії: хто і скільки має отримати

Як оформити пенсію офлайн

Оригінал або нотаріально засвідчені копії документів про призначення пенсії можна подати у сервісному центрі Пенсійного фонду особисто або через офіційного представника за довіреністю, але не раніше ніж за місяць до досягнення пенсійного віку. Документи про стаж, вік та зарплатню слід подавати тільки в оригіналах.

Якщо підтвердженням страхового стажу є трудова книжка, то подається її копія, засвідчена адміністрацією останнього місця роботи чи органом, що призначає пенсію. Якщо трудова книжка оцифрована і дані з неї внесені у Державний реєстр загальнообов’язкового державного соціального страхування, то не потрібна паперова версія.

Бланк заяви надають працівники ПФУ та заповнюється за паспортом безпосередньо в момент подачі документів.

Як оформити пенсію онлайн

Для цього треба зайти у свій кабінет на сайті Пенсійного фонду та оформити заяву через вкладку "Заява про призначення пенсії" - "Вхід". Туди можна увійти через BankID, Дія.Підпис (необхідно мати мобільний застосунок "Дія") або кваліфікований електронний підпис (КЕП можна отримати онлайн безкоштовно).

Далі у розділі "Щодо пенсійного забезпечення" обрати вкладку "Заява на призначення пенсії", дати згоду на дистанційне інформування, обравши спосіб отримання повідомлень про опрацювання заяви, натиснути "Продовжити" та обрати вид пенсії.

Тоді відкриється анкета-опитування для заповнення звернення та необхідно надати згоду на передачу й обробку своїх персональних даних (поставити позначку). Якщо заходити через BankID, то при обранні послуги особисті базові дані завантажаться автоматично.

Далі у заяві на оформлення пенсії треба додати проскановані документи, вказати банківський рахунок та інші банківські реквізити тієї картки, на яку буде перераховуватися майбутня пенсія. Також треба вказати електронну пошту та номер телефону для того, щоб відстежувати хід виконання заявки.

Заяву можна підписати через Дія.Підпис або КЕП, а потім натиснути "Підписати та відправити до ПФУ". Щойно рішення про призначення пенсії буде ухвалено, на електронну пошту надійде сповіщення. Завантажити та роздрукувати рішення можна у кабінеті громадянина в розділі "Послуги" - "Отримані документи".

Після отримання рішення слід відвідати найближчий сервісний центр ПФУ, аби показати оригінали документів та забрати своє паперове пенсійне посвідчення в органах Пенсійного фонду за місцем перебування на обліку. Електронне посвідчення можна отримати у відділені банку, яке вказали у заяві.

До отримання пенсійних виплат необхідно напередодні відкрити рахунок для виплат у банку, який уклав договір із Міністерством соціальної політики.

Раніше ми писали, кому в Україні збільшать пенсійні виплати у 2024 році.

  • Вас може зацікавити:

Пенсії військовим: які виплати у зв'язку з інвалідністю в 2024 році

Безкоштовний стоматолог, доплати, путівки та пільги: хто з пенсіонерів має на це право

Пенсіонерам можуть заблокувати картки: як не втратити гроші