Під час ЛУН Conference 2025 у Києві 7 жовтня представники провідних девелоперських компаній (KAN, РІЕЛ, Ковальська, Креатор-буд, Standard One) поділилися прогнозами щодо майбутнього ринку.

Усі представники погодились з тим, що найближчі 2-3 роки ціна буде тільки зростати. Адже вартість будівельних матеріалів постійно дорожчає, кадрів бракує, а нових проєктів стає все менше. На п’ять зданих будинків розпочинається будівництво лише одного нового, тож дефіцит пропозиції та подорожчання квадратного метра — це лише питання часу.

«Собівартість будівництва росте кожен день, а знайти спеціалістів по якомусь профілю все важче і важче, тому зниження ціни точно не буде. Якщо якась компанія, коли в неї немає продажів, почне демпінгувати ціни, то знайте, ви ризикуєте тим, що цей обʼєкт добудований не буде», — сказав Ігор Ніконов, засновник KAN Development.

Голова Української асоціації девелоперів Євген Фаворов сказав, що зараз — найкращий час аби придбати житло, адже ціни неминуче підуть у гору. А також поділився статистикою змін на ринку за останні 4 роки:

Фото: Держстат, аналітика Української асоціації девелоперів

«Ми бачимо, що в Україні стрімко падає обсяг нового будівництва. Ми стоїмо на порозі дефіциту пропозиції. У Києві це вже лякаючий тренд. До того ж, держава створює додатковий попит завдяки програмам єОселя та єВідновлення, пропозиція скорочується, відповідно ціни неминуче підуть угору», — наголосив Євген Фаворов.

Поведінка покупців та інвесторів ставатиме все вибагливішою, відповідно девелопери будуть вимушені покращувати якість своїх будівництв й надавати кращий сервіс. Ціни зростатимуть, а ринок розвиватиметься навіть в умовах бойових дій.

Як зазначив Сергій Пилипенко, генеральний директор Групи «Ковальська»:

«Наразі попит є обмеженим. Цикл будівництва складає 3-4 роки, а продажі лише у другій фазі. Тобто девелопер має 2-3 роки самостійно фінансувати будівництво. Одиниці системних девелоперів мають такі кошти, адже банківського фінансування немає, а іпотека не працює. Відповідно ринок буде зменшуватися, кількість гравців буде звужуватися. Споживач мислить дуже просто і хоче мінімальні ризики. Якість будівництв буде краще, що знову-таки пояснює, чому ціна буде зростати».

Ринок житла в Україні переходить у новий етап. Попит зберігається, конкуренція посилюється, а покупець стає більш вимогливим. У цих умовах для девелоперів важливо пропонувати прозорість, надійність і показувати цінність свого продукту — адже ціна на квадратний метр і надалі зростатиме.