Державний "ПриватБанк" блокує банківські картки своїх клієнтів із Донбасу. На це поскаржилась одна з переселенок Донецької області, яка втратила доступ до рахунків цієї фінустанови, де було близько 200 тисяч гривень.
Про це жінка сповістила на форумі Мinfin.
Вона розповіла, що через війну евакуювалась із Покровська, однак, 24 червня виявила, що банк заблокував усі рахунки. А для переказу коштів на інший рахунок, потрібно звертатися особисто у фінустанову.
"На картах близько 200 тис. грн. Одна із карток соціальна. На неї виплачується соціальна допомога на дитину. Звернувшись до служби підтримки, мені сказали, що банк розірвав зі мною відносини без права поновлення. Причини немає - вказана в листі, який надіслано мені за місцем прописки. Прописка у Покровську Донецька обл., звідки всі евакуювалися і продовжують це робити", - пише жінка.
Вона розповіла, що жодним шахрайством не займалася, скарг не було, єдиний був нюанс - це актуалізація, на що відведено 60 днів. Раніше не поспішала це зробити, а тепер це неможливо зробити фізично за місцем прописки.
У "ПриватБанку" на це заявили, що банк працює у рамках чинного законодавства - проводить фінансовий моніторинг і відстежує операції своїх клієнтів. У разі підозри у відмиванні коштів - банк мусить зупиняти відповідні дії. При цьому під час розірвання ділових відносин - клієнт має право отримати власні кошти.
"Керуючись законом "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдженню зброї масового знищення" банк, як суб'єкт первинного фінансового моніторингу зобов'язаний: забезпечувати виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, до початку і в процесі їх проведення", - наголошують у фінустанові.
Нагадаємо, що у державних фінустанов "ПриватБанк" та "Ощадбанк" спостерігаються труднощі з відправленням грошових переказів на карти Mastercard інших банків. Пов'язано це з гарантійними депозитами покриття відповідних операцій у платіжних системах.