RU  UA  EN

Понеділок, 23 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Політика

Новини

21 грудня

20 грудня

19 грудня

Всі новини

У Сеймі Литви висунули пропозиції щодо розблокування портів України

НАТО або Рада Безпеки ООН повинні надати необхідні військово-повітряні, сухопутні та військово-морські сили для організації гуманітарних коридорів для постачання зерна з портів України. Іншим дієвим способом є постачання Україні необхідного озброєння для нейтралізації російського флоту в Чорному морі.

Про це в коментарі Guildhall заявив віце-спікер Сейму Литовської Республіки Паулюс Саударгас.

"Деблокада українських портів – завдання не лише самої України, а й пряма відповідальність усього світу. Перевезення необхідних 20 мільйонів тонн зерна теоретично можливе трьома шляхами: через Польщу та порти Балтійського моря, через Білорусь та порти Балтійського моря або шляхом деблокади портів Чорного моря. Через Польщу можна перевозити лише близько 1,5 млн тонн на рік через обмеження залізничної інфраструктури. Теоретично через Клайпедський порт можна було б перевезти близько 8 млн тонн зерна, але логістика через Білорусь може бути політично складною. Таким чином, єдине рішення необхідного обсягу – розблокувати морський шлях з України… Розблокувати порти можна лише шляхом нейтралізації російських військових кораблів, що діють там. Або НАТО або Рада Безпеки ООН повинні надати військово-повітряні, сухопутні та військово-морські сили, необхідні для забезпечення безпеки гуманітарних коридорів для вивезення зерна, або українці повинні бути оперативно забезпечені адекватним озброєнням для нейтралізації російського флоту в Азовському та Чорному морях", – вважає Паулюс Саударгас.

"Попри загрозу ескалації, теоретично можливий морський коридор з України до Румунії та Туреччини. Проте необхідно враховувати як загрози нападу Росії, так і мінну загрозу. Тому потрібен конвой кораблів, які б не тільки захищали суховантаж від нападу, а й саперні кораблі, які б розчищали шлях від мін. З цієї причини слід сформувати коаліцію держав під прапором ООН і супроводжувати вантажні судна з таких гуманітарних коридорів, що охороняються військовими кораблями", - підсумував віце-спікер Сейму Литви.

З заявами про необхідність вжити заходи міжнародною спільнотою для деблокади українських портів виступила низка політиків у США та Європі, а також депутати Європарламенту.

Держсекретар Ентоні Блінкен звинуватив Росію у використанні продовольства як зброї. За його словами, РФ тримає в заручниках постачання не лише в Україну, а й до багато країн. Блінкен закликав країну-агресора припинити блокаду українських портів.

Депутат Великих національних зборів Туреччини Рідван Туран заявив, що блокада українських портів має бути знята, оскільки призвела до зростання цін та ускладнення забезпечення продовольством у Туреччині, і призведе до продовольчої кризи у різних країнах світу. Парламентська група ХДС/ХСС у Бундестазі заявила, що засуджує блокаду, яка є трагедією для всього світу. Німецькі депутати закликають НАТО, ЄС та уряд Німеччини посилити тиск на РФ. Член Сенату Франції, представник групи "Зелених" Мелані Фогель заявила про підтримку вимог на адресу Росії щодо розблокування українських морських портів. Голова комітету із закордонних справ парламенту Данії Бертель Гордер, відповідаючи на питання про необхідність введення кораблів НАТО в акваторію Чорного моря, заявив, що сподівається, що це можливо, але наголосив, що побоюється, що такий крок залежить від домовленостей.

Екс-командувач Силам Оборони Естонії, депутат Європейського парламенту, генерал-лейтенант Ріго Террас заявив, що дієвим кроком може стати введення кораблів НАТО в акваторію Чорного моря для розблокування портів, оскільки Росія не посміє атакувати кораблі альянсу.

Депутат Європарламенту від Литви Пятрас Ауштрявічюс заявив, що проблема блокади українських портів є проблемою міжнародного рівня та потребує міжнародного втручання. За його словами, Організація Об'єднаних Націй має надати план вирішення проблеми, наприклад, запровадити суди під егідою ООН до акваторії Чорного та Азовського морів та забезпечити безпечний морський конвой для транспортування українського зерна та агропродукції до третіх країн.