Приватна компанія Науково-виробниче об'єднання "Практика" заперечує звинувачення в завищенні цін на броньований автомобіль "Козак 2".
Про це повідомляє кореспондент "Апострофа".
У 2016 році НВО "Практика" уклало з Міністерством оборони контракт на виробництво броньованої машини "Козак - 2" вартістю 8,410 млн гривень за одиницю. У наступному році контракт був виконаний, всього було поставлено близько 10 одиниць техніки. Відзначимо, в компанії не вказують точні цифри поставок, посилаючись на документи з обмеженим доступом.
За словами голови ради директорів НВО "Практика" Олега Висоцького, в 2018 році Міноборони запропонувало укласти наступний контракт на постачання 44 одиниць "Козак-2" зі збереженням договірної ціни. При цьому було підписано додаткову угоду, яка дозволяла переглянути ціну після завершення контракту.
Висоцький також повідомив, що підприємство тричі зверталося до Міноборони з проханням переглянути вартість контракту і підвищити її хоча б до 8,900 млн гривень за одиницю.
"Заперечувати в суді немає сенсу, в контракті чітко прописано, що замовник не зобов'язаний оплачувати витрати виконавця, якщо вартість готового продукту перевищує його орієнтовну вартість", - розповідає деталі контракту Висоцький.
Подорожчання вартості "Козак-2" пояснюють зростанням цін на комплектуючі, показники інфляції і індексацією заробітних плат робочому колективу.
Відзначимо, в ЗМІ з'явилися публікації, про закупівлю Міноборони броньованого автомобіля "Козак-2" за завищеними цінами. Повідомлялося, що в січні 2019 року вартість однієї машини становила 8,400 млн гривень, а до грудня зросла до 9,400 млн гривень. Державі було завдано збитків на суму понад $4 млн.
У компанії вважають, що звинувачення в махінаціях створюються штучно, з метою зірвати Державне оборонне замовлення 2020 року. Але не виключено, що це можуть бути підступи конкурентної боротьби. "Практика" подає в ДОЗ-2020 нову розробку ББКА "Козак-2М1". На відміну від попередньої модифікації, це повністю новий автомобіль. У новій машині вирішили відмовитися від рами, як у "Козак-2", у неї несучий кузов. Що на думку розробників дозволяє підвищити прохідність, забезпечити стійкість при високій маршовій швидкості. Нагадаємо, по суті "Козак-2" є бронекапсулою, розміщеною на шасі IVECO.
Вартість шасі становить близько 25-30% виробництва машини. Шасі є не єдиною імпортною комплектуючою, всього таких близько 400 на 16453 одиниць, з яких складається "Козак-2М1".
Претендує отримати державне замовлення і приватна компанія "Українська бронетехніка". За відкритою інформацією, в проект закупівель включені їх броньовані машини "Новатор" і "Варта".
Серед українських приватних виробників бронетехніки, крім "Практики", броньовані машини випускають КрАЗ, "Українська бронетехніка" і корпорація "Богдан". Однак державні випробування пройшли тільки бронеавтомобілі "Козак-2", "Козак- 2М1" і "Барс-8", корпорації "Богдан". Вироби інших фірм допущені до експлуатації в особливий період, але не прийняті на озброєння.
Зазначимо, що сімейство бронеавтомобілів КрАЗ представлено "Кугуар" (побудований на шасі Toyota Land Cruiser), "Спартан" (Ford F550), "Шрек" (КрАЗ-5233). "Українська бронетехніка" - "Новатор" (Ford F550) і "Варта" (МАЗ-5434), "Богдан" - "Барс-6" (Kia KM450) і "Барс-8" (Dodge Ram).
Проект державного оборонного замовлення був затверджений на засіданні Ради національної безпеки і оборони 18 лютого 2020 року на суму 21,25 млрд гривень. Документ сформований Міноборони на підставі потреб, визначених Генштабом Збройних сил України.