RU  UA  EN

Неділя, 24 листопада
  • НБУ:USD 41.05
  • НБУ:EUR 42.85
НБУ:USD  41.05
Суспільство

Новини

24 листопада

23 листопада

22 листопада

Всі новини

Скандально відомий залізничний схемщик Василь Гладких повертається в Україну - ЗМІ

В Україну з Росії повертається Василь Гладких - скандально відомий "схемщик" в залізничній галузі.

Про це повідомляє "Антикор".

Так, журналісти повідомили, що в останні 3-4 місяці Гладких, відомий за прізвиськом "Вася Локомотив" активно реанімує зв'язки в Укрзалізниці.

У 1990-х Гладких у Львівській обласній держадміністрації відповідав за збиткове житлово-комунальне господарство, при цьому збільшував свій добробут на відкатах підрядників. Пізніше він став координатором контактів УЗ з компаніями-підрядниками, де запустив схожі схеми.

Так, під впливом "Васі Локомотива" площі на вокзалах Києва і Харкова було передано в оренду фірмі "Астрейд", що належить його двоюрідному брату Юрію Шепілову. Слід також зазначити, що більшість "постачальників" держкомпанії під керівництвом Гладких було з Балаклії, де він працював директором ВАТ "Пошук" з 1991 по 1997 рік.

У 2000-х Василь Гладких став мультимільйонером. У 2002 він став депутатом, поміняв три партії - "Єдина Україна", "Трудова Україна" та НДП, а потім потрапив до "Нашої України" Віктора Ющенка.

З грудня 2005 по серпень 2006 року Василь Гладких очолив УЗ і запустив там чергову схему - страхова компанія "Інтертрансполіс", яка протягом п'яти років отримувала кошти з УЗ при Георгії Кирпі, знову отримала контракт. Потім майже збанкрутував Експрес-банк, що належить залізниці. За підсумками звільнення Гладких уряд зафіксував зростання збитковості УЗ борги в обсязі 7 млрд грн.

В ході наступних виборів стало відомо, що Гладких фінансував виборчу кампанію Віктора Януковича на $500 тисяч, однак люди з "Партії Регіонів" його витіснили з політики.

Потім Гладких налагодив близькі стосунки з главою АТ "Російські залізниці" Василем Якуніним, і очолив представництво РЖД в Україні. Під його керівництвом в країну почали ввозити списані росіянами вагони і завдяки його зв'язкам у УЗ вони отримали попит.

У 2014 році Гладких очолив "Вагоноремонтну компанію 1", а вже в 2019 році він потрапив в скандал у зв'язку з будівництвом непотрібного РЖД депо в Ленінградській області. З квітня 2019 року в РЖД почалась перевірка ФСБ, і за підозрою в корупції був затриманий гендиректор "ВРК-2" Антон Самойлов, йому світить тюремний термін.

"Чи то у Гладких стало "пригоряти" в Росії, чи то поклик предків потягнув його в рідні краї, але в 2020 році він почав відновлювати старі зв'язки в УЗ. Зараз досвідчений "схематозник" домовляється про зрив планів Укрзалізниці із закупівлі нових вагонів, а також намагається організувати поставку в Україну комплектуючих від сумнівних виробників з Казахстану і Китаю ... Незабаром він може з'явитися з передвиборчим внеском для провладної партії ... У тому, що він постарається проявити в Україні свій організаторський талант, сумніватися не доводиться", - наголошується в матеріалі.