RU  UA  EN

Понеділок, 23 грудня
  • НБУ:USD 41.60
  • НБУ:EUR 43.30
НБУ:USD  41.60
Суспільство

Новини

23 грудня

Всі новини

Виготовляє військові судна для РФ: ЗМІ повідомили про авто скандального бізнесмена Іванова на Одещині

Автомобіль морського бізнесмена, власника групи "Трансшип" Андрія Іванова помітили в Одеській області. Як стало відомо журналістам, пересувається він на автівці марки "Lexus". Андрій Іванов, як пишуть ЗМІ, "активно веде бізнес на території РФ. Зокрема, він перереєстрував одне зі своїх підприємств у Керчі за російським законодавством. А інші компанії Іванова безперешкодно ганяють буксири з російською пропискою через державний кордон України".

Про це пише видання from-ua.

"За таке "возз’єднання" з агресором магнату світить від 3 до 5 років за гратами. Однак кримінальні справи проти нього не рухаються через прогалини в українському законодавстві. Йдеться, зокрема, про сумнівний закон про вільну економічну зону в Криму", - пише видання.

Флот "Трансшипу", згідно з офіційним сайтом, налічує 14 буксирів. З них лише половина перебуває на території України, решта базується в Краснодарському краї Росії та на анексованому РФ півострові. Після відходу "Diamond N" і "Topaz N" до Новоросійського порту, у Миколаєві залишився тільки "Yupiter", але на заміну відправленим до РФ суднам до України вирушив буксир "Ariel". Власником цього побудованого у 2019 році в Керчі судна є панамський офшор Kirgan Holding SA, бенефіціаром якого, своєю чергою, є група "Трансшип".

"До речі, ця сама офшорна компанія є співзасновником ще однієї компанії Іванова – ТОВ "Краншип", зареєстрована в Керчі. Воно володіє суднобудівною верф'ю "Фрегат" в окупованому Криму. За словами експертів, на таких, захоплених Росією, заводах виробляють не лише буксири, але й військові судна для країни-агресора", - йдеться в матеріалі.

Як зазначає керівник прокуратури АР Крим та м. Севастополь Ігор Поночовний, притягнути таких бізнесменів до кримінальної відповідальності дуже складно через чинний закон про вільну економічну зону Крим.

На думку експертів, саме прогалини у законодавстві дозволяють компаніям, схожим на "Трансшип", залишатися працювати на окупованих територіях. Закон про ВЕЗ у Криму був прийнятий ВР у 2014 та запроваджений на 10 років. Документ мав регулювати всю економічну діяльність на півострові, "натомість фактично легалізував економічну колаборацію з росіянами", йдеться в матеріалі.