RU  UA  EN

Понеділок, 23 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Суспільство

Новини

22 грудня

21 грудня

Всі новини

У ПФУ пояснили механізм оформлення пенсії без трудової книжки

З 10 червня офіційно почала діяти робота з електронними трудовими книжками, як оформити пенсію без трудової книжки та отримати виплати по електронній трудовій розповів Голова правління Пенсійного фонду України Євгеній Капінус.

Пенсійні сюрпризи: варіанти виходу на заслужений відпочинок

Про це повідомив Євгеній Капінус в інтерв’ю для тижневика "Пенсійний кур’єр", яке розмістили у Facebook.

За словами Капінуса, вже подано понад 650 тисяч сканованих документів про трудову діяльність. Але з 10 червня - це вже стає обов’язком.

Створення цифрового аналогу трудової книжки

Работодавці та самі застраховані громадяни, що працюють, мають надавати відомості, що містяться в паперових трудових книжках про трудову діяльність, для внесення до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Вводити данні потрібно через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (pfu.gov.ua).

Голова правління ПФУ уточнив, для того, щоб створити цифровий аналог трудової книжки потрібно увійти до особистого кабінету на вебпорталі Фонду за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Якщо дані вносить роботодавець, то за допомогою КЕП роботодавця. Далі заповнити анкету та прикріпити скановані копії паперової трудової книжки. Роботодавець зобов’язан надати скановану копію згоди працівника щодо надання дозволу на обробку його персональних даних.

"Коли трудова книжка успішно оцифрована, то дані про періоди роботи і наявний страховий стаж можливо переглянути в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Фонду", - додав Капінус.

Також впливають на обрахунок стажу документи про освіту, про народження дітей жінкам, а чоловікам – про службу в армії. Тому їх потрібно теж занести в Реєстр застрахованих осіб.

Крім того, за бажанням працівника, паперову трудову работодавець може вести паралельно із електронним варіантом трудової й цифрову: вносити туди записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення тощо.

Якщо виникають питання стосовно Е-трудової книжки, можна подати або звернення, або звернутись до найближчого сервісного центру, або зателефонувати на «гарячу» лінію Пенсійного фонду України: 0 800 503 753, 044 281 08 70, 044 281 08 71.

Також можна переглянути свій електронний документ через мобільний застосунок "Пенсійний фонд".

Захист від шахраїв

За словами Капінуса, дані з Реєстра знаходяться під надійним захистом системи кіберзахисту.

"Вся інформація про працівника та набутий ним стаж роботи, освіту, кваліфікацію, відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків, дату народження, надається тільки особі, якої такі відомості стосуються, або іншим особам виключно за згодою працівника, наданою через електронний кабінет застрахованої особи на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України", - сказав він.

Переваги Е-трудової книжки

Як вважає голова правління ПФУ, запровадження цього електронного документу - крок на шляху прогресу. Серед переваг: автоматичне призначення пенсії та зменшення витрат роботодавців на ведення паперового документообігу, спрощення доступу до інформації про набутий стаж, зменшення негативних наслідків втрати паперових документів, їх фізичного пошкодження.

"Запровадження цього документу полегшить життя майбутнім пенсіонерам: електронна трудова книжка дасть можливість, при досягненні людиною пенсійного віку призначати їй пенсію автоматично, позбавить необхідності особисто відвідувати органи Пенсійного фонду України", - наголосив він.

Капінус також звернув увагу на те, якщо паперова трудова книжка не надавалась для оцифрування і протягом трьох місяців з дня досягнення пенсійного віку її також не надано, то згідно закону вважається, що людина виявила бажання вийти на пенсію пізніше.

Нагадаємо, "Апостроф" писав детальне роз'яснення про те, як в Україні будуть підвищувати вимоги до стажу для отримання пенсії.