Вони вилітають під колеса, врізаються в рекламні борди й збивають одне одного. А є й ті, хто краде прокатні самокати додому, а потім червоніє перед поліцією. Утім, пік зухвальства - проїхатися верхівкою столичного мосту. Як правило, справжні прихильники такого транспорту своїм життям так не ризикують.
Якими правилами користуються ті, хто володіє своїм електротранспортом, - дивіться у сюжеті Апостроф News о 10:00 на Апостроф TV.
Ігор Мельничук вже п'ять років за кермом власного самоката. У нього аж три двоколісних.
"Швидше ніж метро, швидше ніж таксі в час пік, дешевше. Не треба страховку, не треба парковку, не треба платити за бензин", - розповідає Ігор.
Вартість одного самокату становить близько 10 тисяч гривень. На двоколісному Ігор подолав відстань більше 9 тисяч кілометрів. Середня швидкість його самокату - 25 км/год. Без підзарядки батареї вистачає до тридцяти кілометрів. Обслуговання двоколісного транспорту коштує хлопцеві не більше тисячі гривень на рік. Він каже, що вже давно відбив вартість самокату. Головне - їздити обережно.
У самокатчиків є свої правила: ставати ногами Т-подібно, перед гальмуванням обовязково нахилятись спиною назад, ніколи не пити за кермом. Крім того, обовязково треба пропускати на переходах пішоходів, адже такий транспортний засіб - безшумний.
А от Станіслав Ільченко захоплюється моноциклом. Колесо для нього, як продовження ніг. Свій транспортний засіб він називає зручнішим за самокат, бо під час руху вільні обидві руки.
"Спершу, звичайно, це було важко. Не так, що став і поїхав. Найскладніше, на мою думку, - це відірвати другу ногу, коли відштовхуєшся і рухаєшся на колесі", - пояснює Станіслав.
Свою конячку він купив майже за 20 тисяч. Додатково чоловік витратився на оновлення, щоб краще фіксувати ноги, особливо на нерівній дорозі. Вправно їздити Станіслав навчився швидко. Ексклюзивно для глядачів Апостроф TV він показує базові вправи для початківців.
"Вправа називається циркуль - щоб вміти відчувати і тримати колесо, щоб можна було його нахиляти. Потім, якщо цього навчились, можемо проїжджати трохи вперед, не відриваючі другу ногу. Ставимо її на педалі і рухаємося вже вперед прямо на двох ногах", - показує Станіслав.
Втім поки закону, який захищав би власників моноколіс, гіроскутерів чи електросамокатів немає. В цьому і основна проблема ДТП на дорозі та неповаги серед пішоходів та водіїв автівок.
"Самокатчики будуть заважати до тих пір, поки не буде створена інфраструктура в Києві, яка дозволить відокремити рух ЛПТ - легкого персонального транспорту -, пішоходів та автомобілів. Тобто це велодоріжки, велополоси, спеціальні сейф-зони", - каже Ігор Мельничук.
Відповідний закон внесли ще рік тому на розгляд у Верховну Раду. Однак досі на порядок денний його не винесли.