RU  UA  EN

Вівторок, 7 травня
  • НБУ:USD 39.20
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.20
Суспільство

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

7 травня

6 травня

Всі новини

Під Краматорськом загинув київський музикант та диригент: фото та спогади друзів

У боях за Україну 7 квітня загинув відомий історик, реконструктор і коваль Ігор Ригель, а минулої середи, 5 квітня, на Краматорському напрямку загинув 40-річний музикант Національного академічного духового оркестру України Костянтин Старовицький.

Про це пише "Обозреватель".

З першого дня повномасштабного російського вторгнення Костянтин Старовицький пішов добровольцем у територіальну оборону Києва, а згодом воював на Донбасі.

Талановитий музикант прийшов до Національного академічного духового оркестру за пів року до повномасштабного вторгнення, у серпні 2021 року, пройшовши конкурс на артиста групи фаготів. "Але першого ж дня вторгнення він добровільно вирушив до київської ТрО. Спочатку був у столиці, але потім ТрО почали відправляти на фронт", – розповів генеральний директор оркестру Олександр Пироженко.

Читайте також: Прикривав своїх побратимів: під Бахмутом загинув відомий ді-джей із Херсона

До переходу в оркестр Костянтин багато років працював у Київському театрі опери та балету для дітей та юнацтва на Подолі (Київська опера), де у симфонічному оркестрі грав на фаготі. Також він навчався на диригента у відомого музиканта Володимира Кожухаря.

У цьому театрі музикант брав участь у постановці двох вистав, що йшли на малій сцені.

Перша вистава "Рита" італійського композитора Доніцетті вийшла у 2016 році і йшла шість сезонів. Старовицький був диригентом та автором нової музичної редакції опери, яку ставили спільно з режисером-постановником Ладою Шиленко.

Також Костянтин працював над музичною редакцією та перекладом українською мовою опери Россіні "Шлюбний вексель", яка йде в театрі досі.

Режисер-постановник кількох спільних із Костянтином Старовицьким спектаклів Лада Шиленко розповідає, що познайомилася з ним у 2014 році у стінах Національної музичної академії.

"Саме тоді я дізналася про його талант до музичних оркестровок – він переводив повноцінну оркестрову партитуру на менший склад інструментів. Це його вміння дало нам можливість втілити кілька проектів. Тому що в такому звучанні оперу було зручно адаптувати до будь-якого майданчика", – згадує Лада.

Першим досвідом подібної постановки стала "Рита" Доніцетті на сцені Театру юного глядача.

"Костя диригував виставою, переклав музичну частину для квінтету дерев'яно-духових інструментів, організував музикантів, допомагав з перекладом лібретто українською мовою. Він також був актором та повноцінним театральним персонажем. Сценічна оригінальність, закладена Костіним талантом, спрацювала – і нас запросили на постановку вистави до Київської опери", – згадує Шиленко.

Ця вистава отримала чотири номінації на столичній премії "Київська пектораль" і була показана на різних фестивалях.

Також колеги брали участь у фестивалі "Оперний Уїк-енд" у 2018 році на сцені Малої опери. Костянтин був диригентом фестивалю і працював над трьома спектаклями: містичною трагедією "Медіум" Дж. Менотті, зінгшпілем (форма музичного спектаклю) "Бастьєн і Бастьєнна" Моцарта та комедією "Ріта".

2020 року вони розробляли постановку "Шлюбного векселя" Дж. Россіні на сцені Національної оперети України в рамках конкурсу Musical Art Project, який згодом увійшов до репертуару Київської опери.

Довго готували постановку опери Моцарта "Так роблять все", над перекладом якої теж працював Костя.

"Він людина надзвичайної доброти, порядності, відданості. З ним завжди було легко і весело в роботі, він був відкритим до творчих пошуків, ніколи не відкидав ідей інших, не шукав самоствердження, а хотів досягти найкращого результату саме для спектаклю. Він міг знайти спільну мову з усіма: артистами оркестру, солістами, балетмейстером сценографом, працівниками технічних цехів. З ним завжди хотілося мріяти. Тому, коли закінчувався один проект, ми одразу бралися за нові ідеї", - розповіла Лада Шиленко, зізнавшись, що їй дуже складно говорити про Костю в минулому часі:

Костянтин завжди мав багато планів, проектів.

"До 24 лютого ми планували кілька постановок, участь у фестивалях. Костя займався музичним перекладенням опери українського композитора Віталія Кірейка "У неділю рано…" на менший склад оркестру. А 23 лютого Костя ще вирішував питання перевезення декорацій нашої вистави. Він міг би втілити ще сотні опер, зіграти тисячі концертів - але назавжди залишився молодим героєм України", - зазначає Лада.

Друзі та колеги Костянтина Старовицького зазначають, що він був дуже талановитим музикантом.

"Ми навчалися з ним у Національній музичній академії України. Коли я вступив туди, на першому курсі ми з Костею робили спільний проект, він тоді диригував, хоча сам він за освітою фаготист. Вже під час нашого навчання він почав вивчати диригування. І це був його перший досвід як диригента Ми тоді ставили оперу Россіні "Шлюбний вексель". Для нас це була важлива практика. Потім ми з ним перетиналися не раз, спілкувалися. Він був дуже чуйним. Для нього не було питанням щось спробувати, вирішити, з кимось зустрітися, просто працювати на ентузіазмі. Він творчий, відкритий, довкола нього завжди було дуже багато друзів, колег", – розповідає про нього Роман Побійний.

Ще один колега Костянтина Олександр Авраменко згадує, що вони познайомились на одній із репетицій ансамблю.

"Він був дуже допитливий до всього нового, легкий на підйом, дуже відкрита і творча людина. Любив різні творчі експерименти. Йому належала ідея створення квартету фаготистів, який назвали Fagotto Maestoso. Потім він відчув потребу розкрити себе як диригент, і ми часто бачилися в оперної студії Національної академії, де він був уже в ролі диригента-початківця, було цікаво спостерігати, як він скрупульозно ставився до репетиційного процесу, був уважний до деталей, його сором'язливість, деяка замкнутість, постійний пошук себе як музиканта, свіжість думок завжди налаштовували на думки до нього як до професіонала та людини", – каже Авраменко.

У Костянтина Старовицького залишилися дочка, дружина та мати.

Нагадаємо, 7 березня у бою під Бахмутом загинув герой України, боєць 67-ї окремої механізованої бригади, комбат Дмитро Коцюбайло, відомий під псевдо "Да Вінчі".

  • Вас може зацікавити:

Гідний високого звання: друзі та побратими "Моджахеда" звернулися до Зеленського з петицією

За Україну віддав життя чотирикратний чемпіон світу з кікбоксингу: що відомо про героя

Ворожий снайпер вбив чемпіона України та побратимів, які його рятували: деталі та фото