Середній термін підготовки пілотів на F-16, що озвучується, - близько чотирьох місяців. Водночас залежно від рівня пілота, його кваліфікації, якісь речі можуть бути скорочені.
Про це Апостроф TV розповів авіаексперт Богдан Долинце.
Читайте також: Коаліція заради перемоги: скільки потрібно Україні F-16 для повного щастя
"Якщо говорити про безпосередньо терміни підготовки, то ті терміни, які на сьогоднішній день оцінюються, вони, звичайно, взяті на основі практичного досвіду, тобто після проведеної реальної оцінки готовності українських пілотів, після перевірки їхньої кваліфікації. При цьому ми розуміємо, що йдеться про терміни підготовки не людини-новачка, а про терміни підготовки готового пілота, тому терміни можуть бути скорочені.В принципі, середній термін, що озвучується, це було близько чотирьох місяців водночас залежно від рівня пілота, його кваліфікації, якісь речі можуть бути скорочені", - розповів він.
Якщо ж взяти навіть першокласного пілота і його підготувати, то, швидше за все, через перші чотири-шість місяців вийде тільки пілот, здатний виконувати якісь базові завдання, тобто не йдеться про якесь розкриття повного потенціалу відповідної авіаційної платформи та озброєння , а також максимальне розкриття таких літаків у бойових діях.
"Тобто для того, щоб реально отримати першокласного пілота, швидше за все знадобиться від шести до десяти, може навіть дванадцяти місяців практичного використання відповідних літаків. Якщо ми говоримо про підготовку з нуля, то для такої машини, як F-16, середня вартість підготовки одного пілота на Заході оцінювалася близько 5,5 мільйона доларів. Що в принципі пропорційно до собівартості підготовки в Україні одного пілота до літака МіГ-29", - продовжив він.
Експерт також зазначає, що якщо говорити про безпосереднє місце відповідних платформ, то слід розуміти, що певна частина ще радянських літаків залишається, - МіГ-29, Су-27.
"Попри те, що певна частина літаків Україні передавалася протягом понад рік, але ці можливості вже досить обмежені, тому що ці літаки досить старі. Крім того, ремонтувати їх стає все складніше, і питання переходу на F-16 чи на іншу західну платформу невідворотний навіть у середньостроковій перспективі. І, якщо говорити про їхню роль та місце, то вони дозволять посилити систему протиповітряної оборони, друга складова – вони дозволять більш ефективно протидіяти будь-яким судам ворога, які мають намір залітати на територію України", - продовжив Долинце.
Він також прокоментував терміни постачання:
"Напевно, вони так само як і з танками розтягуватимуть у часі. Перші одиниці ми, можливо, отримуємо вже протягом кількох найближчих місяців, як тільки перші екіпажі пілотів будуть безпосередньо підготовлені. Водночас повні ескадрильї, швидше за все, цей період може розтягнутися як мінімум до кінця року, і враховуючи досвід із передачею танків, він може продовжуватися у 2024 році", - резюмував авіаексперт.
Раніше "Апостроф" повідомляв, що Україна на початковому етапі може отримати від союзників кілька десятків винищувачів F-16.
Вас також може зацікавити:
"Це пріоритет для нас": у Держдепі поставили крапку у питаннях передачі F-16 Україні
Навчання українських пілотів F-16 вже розпочалися: у ЄС виступили із заявою
Пілотів ЗСУ навчатимуть у Британії на F-16: Сунак назвав дату