Більше половини дівчат, які брали участь в активностях українського освітнього проєкту STEM is FEM, зазначають, що це вплинуло на їхній вибір подальшого навчання. А 17% з них кардинально змінили освітній напрямок.
Про це розказала голова STEM is FEM Єлізавета Коренко за результатами опитування учасниць проєкту у 2023 році.
STEM is FEM займається популяризацією STEM-спеціальностей (Science, Technology, Engineering and Mathematics) серед українських дівчат. У 2023 році Міністерство закордонних справ України нагородило проєкт званням "Почесний амбасадор України в сфері науково-освітньої дипломатії". Сергій Токарєв, ініціатор STEM is FEM, зазначив, що у 2023 проєкт отримав понад 4 тисячі заявок на участь в активностях проєкту. А за 5 років існування громадська організація об'єднала понад 500 учасниць.
"Найчастіше дівчата долучаються до проєкту у віці 16-20 років. Тож ми можемо спостерігати, як учасниці, які прийшли старшокласницями, вступають в університети та отримують перші робочі офери за STEM-спеціальностями. Проєкт проводить освітні активності, які надихають молодих українок йти за мріями, долати гендерні стереотипи і ставати новою генерацією фахівчинь у STEM-сферах", — ділиться Сергій Токарєв.
Згідно з результатами опитування, 96% учасниць спільноти хотіли б мати менторку — успішну в обраній ними галузі жінку, яка б ділилась знаннями та досвідом. А 97% дівчат — отримати можливість стажуватися за обраною ними спеціальністю. Нерідко дівчата отримують такі пропозиції після участі в освітніх заходах проєкту.
Наприклад, у 2023 році STEM is FEM реалізував освітній курс "Урбаністика". Однією з його випускниць була Рената Сейфулліна, яка тоді вчилась на інжеренку-будівельницю у Львівській політехніці. Тема урбаністики настільки захопила дівчину, що вона вирішила перевестись до Харківської школи архітектури. Разом з цим Рената пройшла стажування у Львівській міськраді, де аналізувала майбутні урбаністичні проєкти міста.
Три інші учасниці "Урбаністики" — Анфіса Кайда, Дар’я Коваль та Наталя Люклян — після завершення курсу відвідали Охтирку в межах стажування у громадській організації UrbanReform. Дівчата допомагали розробляти генплан міста. Таке стажування є прикладом залучення молоді до повоєнної відбудови України — адже якісне відновлення зруйнованих українських міст можливе лише за участі людей з різним досвідом.
Згідно з опитуванням, 55% дівчат зі спільноти обрали для себе STEM-напрямки навчання. Наприклад, одна з учасниць, Олена Петришин, є студенткою Мілтонської академії. Серед предметів, що вивчає дівчина — історія і філософія науки та наука в сучасному світі.
За словами учасниць спільноти, завдяки заходам від STEM is FEM вони отримали нові знання, можливість визначитися з майбутньою професією та відчуття залученості до спільноти однодумиць.