RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Суспільство

Новини

21 листопада

20 листопада

19 листопада

Всі новини

Більше половини учасниць STEM is FEM зазначають, що проєкт вплинув на їхній вибір навчання

Більше половини дівчат, які брали участь в активностях українського освітнього проєкту STEM is FEM, зазначають, що це вплинуло на їхній вибір подальшого навчання. А 17% з них кардинально змінили освітній напрямок.

Про це розказала голова STEM is FEM Єлізавета Коренко за результатами опитування учасниць проєкту у 2023 році.

STEM is FEM займається популяризацією STEM-спеціальностей (Science, Technology, Engineering and Mathematics) серед українських дівчат. У 2023 році Міністерство закордонних справ України нагородило проєкт званням "Почесний амбасадор України в сфері науково-освітньої дипломатії". Сергій Токарєв, ініціатор STEM is FEM, зазначив, що у 2023 проєкт отримав понад 4 тисячі заявок на участь в активностях проєкту. А за 5 років існування громадська організація об'єднала понад 500 учасниць.

"Найчастіше дівчата долучаються до проєкту у віці 16-20 років. Тож ми можемо спостерігати, як учасниці, які прийшли старшокласницями, вступають в університети та отримують перші робочі офери за STEM-спеціальностями. Проєкт проводить освітні активності, які надихають молодих українок йти за мріями, долати гендерні стереотипи і ставати новою генерацією фахівчинь у STEM-сферах", — ділиться Сергій Токарєв.

Згідно з результатами опитування, 96% учасниць спільноти хотіли б мати менторку — успішну в обраній ними галузі жінку, яка б ділилась знаннями та досвідом. А 97% дівчат — отримати можливість стажуватися за обраною ними спеціальністю. Нерідко дівчата отримують такі пропозиції після участі в освітніх заходах проєкту.

Наприклад, у 2023 році STEM is FEM реалізував освітній курс "Урбаністика". Однією з його випускниць була Рената Сейфулліна, яка тоді вчилась на інжеренку-будівельницю у Львівській політехніці. Тема урбаністики настільки захопила дівчину, що вона вирішила перевестись до Харківської школи архітектури. Разом з цим Рената пройшла стажування у Львівській міськраді, де аналізувала майбутні урбаністичні проєкти міста.

Три інші учасниці "Урбаністики" — Анфіса Кайда, Дар’я Коваль та Наталя Люклян — після завершення курсу відвідали Охтирку в межах стажування у громадській організації UrbanReform. Дівчата допомагали розробляти генплан міста. Таке стажування є прикладом залучення молоді до повоєнної відбудови України — адже якісне відновлення зруйнованих українських міст можливе лише за участі людей з різним досвідом.

Згідно з опитуванням, 55% дівчат зі спільноти обрали для себе STEM-напрямки навчання. Наприклад, одна з учасниць, Олена Петришин, є студенткою Мілтонської академії. Серед предметів, що вивчає дівчина — історія і філософія науки та наука в сучасному світі.

За словами учасниць спільноти, завдяки заходам від STEM is FEM вони отримали нові знання, можливість визначитися з майбутньою професією та відчуття залученості до спільноти однодумиць.