Указ президента РФ Володимира Путіна, спрямований на подолання паливної кризи, матиме мінімальний вплив на ситуацію. Про це в ефірі телеканалу "Апостроф" заявив аналітик Консалтингової групи "А95" Артем Куюн.
Раніше повідомлялося, що Путін підписав указ про так званий мораторій на обнулення паливного демпфера. У Міненерго РФ заявили, що цей захід має стабілізувати ціни на бензин і дизельне пальне всередині країни.
Куюн розповів, що документ лише розширює можливості внутрішніх виробників і стимулює їх продавати паливо на внутрішньому ринку замість експорту, однак не вирішує ключових проблем. Він наголосив, що експорт бензину з Росії нині й так заборонений, тож указ є радше "сигналом паніки".
"Це, чесно кажучи, сигнал, якщо не важкої, то легкої паніки, яка сьогодні вже накрила російську владу", — сказав експерт.
Куюн додав, що цей крок матиме лише обмежений вплив і розрахований на довгострокову перспективу — коли виробництво палива відновиться в необхідних обсягах. Він також підкреслив, що основну роль у паливній кризі відіграють не санкції, а удари по нафтопереробних заводах РФ, які суттєво скоротили виробництво бензину.
"Це ж криза суто внутрішня їхня історія, в яку, звісно, ми втручаємося. Тобто оті санкції, які накладають дрони, наразі найефективніші", — зазначив експерт.
За його оцінками, скорочення виробництва охоплює близько 20% російського ринку бензину. Наразі дефіцит найбільше відчувають логістично віддалені регіони, тоді як Москва та великі міста залишаються у пріоритеті постачання. Щодо тимчасово окупованого Криму, Куюн наголосив, що регіон відчуває дефіцит найсильніше через відсутність власного виробництва та вразливість логістики.
"Коли зникне бензин у Москві, тоді це буде вже серйозна криза. Поки що якісь регіони, логістично віддалені від виробництв, відчувають нестачу", — пояснив Куюн.
Аналітик також додав, що Білорусь може частково компенсувати нестачу палива в окремих регіонах РФ, але її ресурс обмежений і вразливий до атак.
Президент Росії Володимир Путін підписав указ про так званий мораторій на обнулення паливного демпфера. Цей захід покликаний, як повідомили в Міненерго Росії, стабілізувати ціни на бензин і дизельне пальне всередині країни. Передбачається, що цей крок зробить вигіднішими постачання пального на внутрішній ринок, а не на експорт, повідомляє Радіо Свобода
У РФ на тлі "високого попиту та позапланових зупинок нафтопереробних заводів" відновилися постачання бензину з Білорусі через Петербурзьку біржу. Це сталося після майже річної перерви, що розпочалася восени 2024 року.
Росія до кінця року може стати залежною від імпортного пального на рівні до 60%, якщо найближчим часом не буде забезпечено щонайменше пів року ремонтних робіт у стабільних умовах.
В окупованому Криму виник гострий дефіцит бензину, що порушило звичну життєдіяльність містян. На автозаправках немає в наявності жодної марки пального, навіть найдорожчого А100.
У Криму продовжує загострюватись дефіцит палива, змушуючи мешканців півострова годинами стояти в чергах. Ситуація набула такого розмаху, що в інтернеті з’явилися оголошення про продаж не тільки талонів на бензин, а й місць у черзі до автозаправних станцій (АЗС).
Паливна криза, що раніше охопила Далекий Схід і Сибір, дісталася до заправок у Москві, Московській та Ленінградській областях.
Раніше Служба зовнішньої розвідки України прогнозувала поглиблення паливної кризи у Росії, зокрема взимку 2025/2026 року. Торкнеться ця ситуація в першу чергу Криму та інших окупованих територій.
Також Президент Володимир Зеленський заявив, що Росія планувала паливну кризу для України, а сама отримала дефіцит бензину.