У ніч на 17 липня 2014 року Російська Федерація ввела обмеження для польотів цивільної авіації в суміжному з Україною російському повітряному просторі на висоті менше 16 км, що можна порівняти з максимальною висотою враження ЗКР "Бук".
Про це в своїй статті для Forbes пише відомий російський авіаексперт Вадим Лукашевич.
"І вже через 17 годин 20 хвилин над суміжній з Росією територією України якийсь ЗРК "Бук" збиває малайзійський "Боїнг" з пасажирами", - зазначає експерт.
За його словами, не може не дивувати те, що кілька місяців поспіль військові дії на сході України ніяк не турбували російські служби управління повітряним рухом. При цьому Москва не реагувала ні на розміщення зенітних ракетних комплексів бойовиками, ні на тимчасові обмеження на польоти з боку України.
"Тобто до цього моменту (17 липня - ред.) українські "Буки" в зоні АТО нашу (російську - ред.) службу контролю за повітряним рухом абсолютно не цікавили, а з нуля годин нуля хвилин 17 липня вони раптом раптово стали смертельно небезпечними" , - пише Лукашевич.
Він додає, що заборона РФ на польоти, швидше за все, зовсім не випадково почала діяти напередодні того, як був збитий пасажирський лайнер.
"Але далі - ще цікавіше! Коли в ході розслідування Рада безпеки Нідерландів запитала російську сторону про причини введення обмежень на польоти цивільної авіації в прикордонних районах російського повітряного простору в зоні відповідальності Ростовського зонального центру єдиної системи організації повітряного руху, введені в дію опівночі 17 липня 2014 року, то Росавіація відповіла, що це зроблено з метою "узгодження обмежувальних заходів з прилеглим повітряним простором України", - уточнює експерт.
Разом з тим, він підкреслює, що ніякого узгодження насправді не було. Так, Україна закрила повітряний простір до висоти 9454 метра (ешелон FL320), вище якої можна було літати, а Росія закрила зі свого боку кордону повітряний простір до набагато більшої висоти 16150 метрів (до ешелону FL530), що по суті було повною забороною на польоти цивільної авіації.
"Але і це ще не все! 17 липня 2014 року маршрут нещасливого рейсу МН17 пролягав над зоною відповідальності Ростовського зонального центру, якому і було адресовано обмеження, яке вступило в силу напередодні опівночі, тому ростовський диспетчер знав, що при перетині державного кордону Росії малайзійський Boeing 777, слідуючи ешелоном FL330, вторгається в заборонену для польотів цивільної авіації зону російського повітряного простору, і мовчав..." - пише автор.
Як повідомляв "Апостроф", міністр закордонних справ Австралії Джулі Бішоп заявила, що винних у катастрофі малазійського літака, який зазнав аварії на Донбасі в 2014 році, можуть судити заочно.