RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.00
НБУ:USD  41.00
Суспільство

Новини

22 листопада

Всі новини

Названо основні прийоми пропагандистського промивання мізків на росТБ

Відомий російський соціолог Ігор Ейдман назвав п'ять прийомів "промивання мізків", які використовує російська пропаганда - від "дресированої" аудиторії до диригента какофонії.

Про це він пише у своїй колонці на kasparov.ru.

"Пропагандистське промивання мізків руйнує індивідуальність, позбавляє людину здатності аналізувати інформацію і захищати свої моральні цінності. Саме ця методика використовується на російському телебаченні. Візьмемо, наприклад, політичні ток-шоу. У них застосовується цілий набір подібних методів", - зазначив Ейдман.

Так, перший прийом - це "дресирована" аудиторія, яка підкріплює пропагандистські меседжі яскраво позитивною емоційною реакцією. Її завдання - дати телеглядачам зразок "правильної" реакції на події.

Другий - гра в піддавки, оскільки багато іноземних "критиків Росії" в ток-шоу - підставні персонажі, які відпрацьовують отримані у організаторів гроші, створюючи "образ ворога".

"Їхнє завдання - програти путіністам, зробити відразливе враження на публіку, дискредитувавши тим самим справжніх противників путінського режиму і їх бачення реальності", - уточнив Ейдман.

Третій прийом - провокація сильної емоційної реакції, коли учасники ток-шоу постійно кричать, лаються, поводяться надемоційно, влаштовують справжні істерики і сварки. Так, їх завдання - накачати емоціями телеглядачів, оскільки масовий психоз в телестудіях породжує масовий психоз в країні.

При цьому в стані емоційного перезбудження люди втрачають здатність об'єктивно аналізувати інформацію. Ними легко маніпулювати, від них нескладно домогтися підтримки будь-якої путінської авантюри.

Четвертий - глушіння альтернативної інформації шляхом організації обуреного гулу аудиторії, гнівних криків платних спікерів, перехоплювання мікрофона.

П'ятий прийом полягає в тому, що ведучий є диригентом какофонії.

"Він стежить за тим, щоб аудиторія була доведена до потрібного градуса емоційного збудження, щоб до неї були донесені всі заплановані пропагандистські меседжі; щоб було заглушено і принижено будь-яке правдиве слово, яке випадково прорвалося", - підсумував соціолог.

Як повідомляв "Апостроф", раніше росЗМІ насмішили мережу розповіддю росіянки про жахи життя в Німеччині.