RU  UA  EN

Понеділок, 23 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Суспільство

Новини

23 грудня

22 грудня

Всі новини

Названо основні прийоми пропагандистського промивання мізків на росТБ

Відомий російський соціолог Ігор Ейдман назвав п'ять прийомів "промивання мізків", які використовує російська пропаганда - від "дресированої" аудиторії до диригента какофонії.

Про це він пише у своїй колонці на kasparov.ru.

"Пропагандистське промивання мізків руйнує індивідуальність, позбавляє людину здатності аналізувати інформацію і захищати свої моральні цінності. Саме ця методика використовується на російському телебаченні. Візьмемо, наприклад, політичні ток-шоу. У них застосовується цілий набір подібних методів", - зазначив Ейдман.

Так, перший прийом - це "дресирована" аудиторія, яка підкріплює пропагандистські меседжі яскраво позитивною емоційною реакцією. Її завдання - дати телеглядачам зразок "правильної" реакції на події.

Другий - гра в піддавки, оскільки багато іноземних "критиків Росії" в ток-шоу - підставні персонажі, які відпрацьовують отримані у організаторів гроші, створюючи "образ ворога".

"Їхнє завдання - програти путіністам, зробити відразливе враження на публіку, дискредитувавши тим самим справжніх противників путінського режиму і їх бачення реальності", - уточнив Ейдман.

Третій прийом - провокація сильної емоційної реакції, коли учасники ток-шоу постійно кричать, лаються, поводяться надемоційно, влаштовують справжні істерики і сварки. Так, їх завдання - накачати емоціями телеглядачів, оскільки масовий психоз в телестудіях породжує масовий психоз в країні.

При цьому в стані емоційного перезбудження люди втрачають здатність об'єктивно аналізувати інформацію. Ними легко маніпулювати, від них нескладно домогтися підтримки будь-якої путінської авантюри.

Четвертий - глушіння альтернативної інформації шляхом організації обуреного гулу аудиторії, гнівних криків платних спікерів, перехоплювання мікрофона.

П'ятий прийом полягає в тому, що ведучий є диригентом какофонії.

"Він стежить за тим, щоб аудиторія була доведена до потрібного градуса емоційного збудження, щоб до неї були донесені всі заплановані пропагандистські меседжі; щоб було заглушено і принижено будь-яке правдиве слово, яке випадково прорвалося", - підсумував соціолог.

Як повідомляв "Апостроф", раніше росЗМІ насмішили мережу розповіддю росіянки про жахи життя в Німеччині.