RU  UA  EN

Понеділок, 23 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Суспільство

Новини

22 грудня

Всі новини

На курорті Кирилівка шахраї наживаються на довірливих туристах: як не стати жертвою

У мережі розповіли, як досвідчені шахраї обманюють довірливих туристів, охочих забронювати житло на популярних курортах.

Про одну з таких неприємних ситуацій розповів адвокат Антон Болтик в своєму YouTube каналі.

Так, один із курортників, який вирішив відпочити в Кирилівці (Запорізька область), в результаті позбувся 800 гривень і так і не побачив своїх заброньованих апартаментів. Як з'ясувалося, готелі, яку він знайшов на одному з запорізьких сайтів, в помині в Кирилівці не було. А телефон, по якому курортник бронював номер, був відключений.

"Основна фішка такої схеми шахраїв полягала в тому, що вони зробили сайт, організували людини на телефоні, який приймав замовлення і розрахунок був на те, що в період сезону набрати купу замовлень. Потім сайт закрили (до цього дня він не працює "http://shtil-zp.com"), Телефон відключили. Розрахунок був на те, що люди, приїхавши на місце і статут в дорозі, розбиратися з поліцією за 800 грн. не захочуть і не стануть шукати тих, хто їх кинув. Так в більшості випадків і відбувається", - розповідає адвокат.

Як не потрапити в таку ситуацію радить адвокат:

1. В процесі вибору бази відпочинку (пансіонату, готелю, гостьового будинку) слід перевірити організацію, яка пропонує вам свої послуги, а саме:

- визначити хто саме пропонує вам послуги (компанія - юридична особа, або ж фізична особа-підприємець) - якщо виникають труднощі запросите цю інформацію у менеджера або іншого представника організації;

- подивитися чи зареєстрована ця організація в установленому законом порядку (див. ЄДРПОУ);

- вивчіть репутацію організації, подивіться відгуки інших відпочиваючих про цю базі відпочинку, по можливості зв'яжіться з кимось із них, щоб упевнитися в правдивості надісланих відгуків.

2. Якщо у вас немає впевненості в репутації організації, послугами якої плануєте скористатися, уникайте пропозиції оформлення бронювання на умовах повної передоплати.

3. У разі передоплати звертайте увагу на надані вам реквізити для оплати (наприклад, якщо в реквізитах вказана компанія або інша особа, яка до цього моменту ніде не згадувалося, краще відмовитися від послуг такої організації або з'ясувати чому так, щоб переглянути цю компанію).

4. Здійснюючи попередню оплату послуг організації обов'язково вказуйте своє ПІБ, а також призначення платежу, яке повинно відповідати надається вам послуги.

5. Після здійснення передоплати на надані вам реквізити варто зберегти чеки або будь-які інші документи, що підтверджують оплату послуг організації. Якщо вам відмовляють у наданні житла у зв'язку з тим, що організації нічого не відомо про ваш приїзд, в такому випадку варто звернутися до уповноваженого представника організації (адміністратору, яка керує). Пояснити ситуацію і показати чек (інший документ), що підтверджує оплату вами послуг організації. Якщо ситуація після цього не вирішиться, доцільним буде повідомити представнику організації, що в разі ненадання житла ви звернетеся в поліцію із заявою про шахрайство, а також направите скаргу в органи державної податкової служби України з питань безпеки харчових продуктів і захисту прав споживачів.

У разі отримання відмови в наданні житла, необхідно скласти і подати в місцеве відділення поліції заяву про шахрайство, в якому детально описати обставини і додати копію чека про оплату послуг організації, направити скаргу до територіального органу Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів і захисту прав споживачів (до скарги також додати копію чека про оплату послуг організації). У ситуації, коли на місці відпочинку не виявилося організації за послуги який ви здійснили передоплату, слід відразу звертатися із заявою в поліцію.

Як повідомляв "Апостроф", українці почали отримувати від шахраїв повідомлення , в яких пропонується безкоштовно отримати одяг або взуття від всесвітньо відомого бренду Adidas.