Під час купівлі вживаного авто не завадить самостійно вміти проводити первинну діагностику двигуна, щоб відкинути одразу проблемні пропозиції, не витрачаючи на них багато часу.
Як це робити розповіли автоексперти Аuto24.
Читайте також: Не потрібно витрачатися на автосервіс: лайфхак для водіїв з ремонту авто своїми руками
Більш точно продіагностує професійний майстер з авто, але первинний огляд можна провести й самостійно.
Заливна пробка
Спочатку треба відкрутити заливну пробку на непрацюючому моторі та подивитись в її середину. Нормальний, далекий від критичного стан - чиста пробка, може бути трохи вологою від випарів оливи.
Якщо на корку є кремово-біла емульсія, то це означає, що водій кілька разів нещодавно їздив на цьому авто з непрогрітим двигуном.
Біло-жовта емульсія на пробці зникає одразу після прогріву, а чорний нагар з масним нагаром означає певний знос мотора або це виникає через використання неякісної оливи. Якщо того нагару багато, то треба йти на СТО, щоб зробити більш детальну діагностику.
Глибина горловини
Щоб перевірити глибину горловини під кришкою клапанного механізму, треба посвітити туди ліхтариком зі світлом денного кольору. Про зношення двигуна буде свідчити чорний нагар на деталях. Прийнятний стан у двигуна з чималим пробігом, це коли є прозорі лакові відкладення коричневого відтінку.
Дим у горловині
Для цього треба прогріти двигун, на холостому ходу подивитись, чи не немає в горловині сизуватого диму. Якщо він є, то деталі циліндро-поршневої групи вже сильно зношені.
Пробка-стрибунець
Варто покласти відкручену кришку на отвір горловини таким чином, щоб вона лежала свободно і могла реагувати на пульсації повітря у горловині. Підскакування кришки свідчить про сильний знос мотора. Легке покачування - це нормально.
"На моторі з добрим станом циліндро-поршневої групи незакручена пробка має лежати спокійно, а на зношеному – підскакувати під дією тиску картерних газів", - повідомили експерти.
Протічки мастила
Якщо двигун вже має великий пробіг, то на ньому буде нашарування оливи, що буває через задубілі прокладки чи підвищений тиск картерних газів. Тут треба звертатися до фахівця. Якщо ззовні начебто він чистий, то варто придивитися до місць, де важко відмити: зворотній бік двигуна, під колекторами, стартером та іншими виступаючими деталями.
Бачок системи охолодження
При перевірці двигун не повинен працювати. Треба відкрити кришку бачка системи охолодження і подивитися поверхню рідини. Норма - це коли немає на ній плям оливи та піни. Якщо є - прокладка головки блоку циліндрів пошкоджена. Якщо антифриз давно не замінювали та не промивали систему охолодження, то буде рідина брудного темного або рудого кольору. Це не страшно.
Вихлопна труба
Норма - вихлопні гази прогрітого двигуна не мають сизого відтінку. Інакше буде видно колір при кількох звичаних прогазовках до 3 – 4 тисяч об/хв. Також можна попросити помічника 5 секунд потримати прогрітий двигун на 3 тисячі об/хв, далі відразу кілька разів різко натиснути акселератор, розкрутивши мотор до 4 – 5 тисяч об/хв. Під час відповідних дій може з’явитися сизий дим, що означає початок зносу кілець і циліндрів.
Раніше ми розповідали, що мають зробити водії перед морозами.