Російське окупаційне військо відчуває нестачу військової техніки, тому в Росії розконсервовують танки й літаки часів Другої світової війни, для модернізації яких знадобляться місяці.
Про це заступник голови Служби безпеки України (2014-2015), генерал-майор запасу СБУ Віктор Ягун розповів в етері Апостроф TV.
У Росії на зберіганні знаходиться велика кількість старих літаків і танків, але з ними є декілька проблем, Перша полягає в процесі модернізації, тобто треба росіянам зробити так, аби залізяччя злетіло чи поїхало. Друга - підготовка екіпажу.
"Якщо для танка можна підготувати екіпаж за місяць-два і відправити на війну без динамічного захисту чи якихось приладів, то з літаками величезна проблема. Бо просто нема кому літати. Нема пілотів, які здатні підняти ці машини. Бо треба років 5, щоб людина просто навчилась злітати у повітря, а навчити того, щоб пілот в повітрі щось зробив – треба ще 5 років. За 10 років можна плюс-мінус підготувати фахівців для літаків", - пояснив Ягун.
Як відомо, у перші місяці повномасштабного вторгнення країни-агресор Росія втратила значну кількість досвідчених пілотів, і саме через втрати в літальній техніці ворожі літаки вже давно не залітають у повітряний простір України.
Хоч зараз росіяни й намагаються запроваджувати курси "Вистрєл", але навчитися керувати серйозним військовим літаком - це не літати на поршневих, як у Другу світову, коли можна посадити за штурвал сержантів і за кілька тижнів говорити: "У нас уже купа пілотів!". У зв'язку з цим за штурвал старих літаків саджають їхніх ровесників - полковників на пенсії.
"Вони зараз і пенсіонерів саджають – полковників, навіть з Білорусі, які позарились на доплату. Тому ті 400 літаків і 400 гелікоптерів біля наших кордонів – це проблема людей, які будуть ними керувати. А в них з кожним днем пілотів все менше", - сказав генерал-майор.
Крім того, усе, на що здатні росіяни, це випускати ракети по території України без входу в український повітряний простір, де працює ППО. У РФ немає людей, які могли б здійснити авіаційні прориви на фронті.
"З кожним днем наші сили зростають, і з'являються системи, які збільшують відстань ураження повітряних цілей. Тому це скупчення літаків більше морально-інформаційне", - запевнив Ягун.
Раніше "Апостроф" повідомляв, що знищення російських літаків на аеродромі в Саках стало найбільшою втратою в авіації для РФ з часів Другої світової війни.