Валерій Маковецький: «Фокстрот» - білий бізнес, й це перевага для утримання лідерства в українському рітейлі
новости компаний
За результатами аналізу фінансових показників, оприлюднених журналом «Рейтинг», випуск «Топ-100. Рейтинги найбільших» у 2018 році, бренд «Фокстрот», який розвивають Геннадій Виходцев і Валерій Маковецький, став найприбутковішим ритейлером побутової техніки та електроніки в Україні. Журналісти видання «ТОП 100 Рейтинги найбільших» порахували, що сукупний чистий дохід компанії у 2017 році зріс на 24 відсотки. Лідери ГК «Фокстрот», бізнесмени Валерій Маковецький і Геннадій Виходцев вважають, що стійкість бренду три останні роки поспіль - це показник його зрілості, міцності команди попри складну економічну ситуацію в країні та появу великої кількості «сірих» конкурентів, котрі отримують завищені доходи, реалізуючи незаконні схеми для ухилення від сплати мита та податків. Валерій Маковецький, один із керівників Групи компаній «Фокстрот», Голова наглядової ради мережі «Фокстрот» визнає: в умовах існування такої непрозорої конкуренції зберігати лідерство дедалі складніше, адже «сірі» продавці мають змогу реалізовувати товари за демпінговою ціною, а отримані надприбутки вкладати в рекламу та розвиток. На думку керівника, «Фокстрот» є флагманом ринку побутової електроніки в Україні, що охоплює його третину, незважаючи на високий рівень конкуренції. Важливою особливістю компанії є принцип роботи як “білого” бізнесу - з дотриманням усіх правил податкового законодавства України.
Валерій Маковецький і Геннадій Виходцев підкреслюють, що бренд «Фокстрот»:
·є найбільшим роботодавцем у своєму сегменті торгівлі за даними Державної фіскальної служби (дані офіційного рейтингу 2018);
·-вчасно та у повному обсязі виконує всі податкові зобов’язання перед державою, що регулярно підтверджується висновками міжнародних аудиторів (кількість податків у 2017 році перевищила півмільярда гривень);
·відповідально та системно працює над дотриманням прав споживачів.
Валерій Семенович Маковецький додає, що отримав свою стійкість як рітейлер за 25 років існування завдяки постійному оновленню: розширенню торгової мережі, розвитку омніканальності продажів (офлайн + онлайн) та, головне, підтримці еталонного рівня клієнтського сервісу.
Геннадій Виходцев і Валерій Маковецький познайомились близько 30 років тому у Києві. До того моменту професійна біографія Валерія Маковецького була пов’язана з роботою на металургійних підприємствах Алчевська та Мелітополя, а також у столичному виробничому об’єднанні ім. Артема.
За запитом «Валерій Маковецький досьє» в інтернеті також можна дізнатись, що:
1. Майбутній підприємець народився у Казахстані, але зовсім скоро сім’я Валерія Маковецького переїхала до України;
2. Свій шлях у бізнесі розпочав на початку 90-х у Києві, куди переїхав з Мелітополя;
3. Оптовою торгівлею електронікою підприємець почав займатися у 1994 році, а перший магазин під брендом «Фокстрот» Виходцев Геннадій і Маковецький Валерій відкрили трохи згодом у Харкові. Сьогодні мережа «Фокстрот» налічує 162 торгові точки у 90 населених пунктах України.
Серед ключових завдань з розвитку бренду «Фокстрот.Техніка для дому» на 2019 рік Голова наглядової ради «Фокстрот» Валерій Семенович Маковецький виділяє:
1.Оптимізацію торгової мережі. На думку Маковецького, сьогодні рітейлер «Фокстрот» має достатньо торгових точок, тому у 2019 році основний акцент буде зроблений на їхню оптимізацію: малоефективні магазини будуть зачинені, а замість них відкриються нові супермаркети електроніки у сучасних торговельних центрах;
2.Продовження стратегії оновлення торгових залів у існуючих магазинах. Минулого року такий «переформат» провели у 30 супермаркетах, а цього року планують ще у 60-ти. Оновлені зали стануть інтерактивними, завдяки чому підвищиться рівень поінформованості покупців та покращиться комунікація з ними. За словами Маковецького, вартість переформатування одного магазину складає від 4 до 6 мільйонів гривень, але ці інвестиції дають відчутний результат: у середньому товарообіг у залах нового типу зростає на 40%;
3.Зменшення показника середнього віку покупців та нарощування удвічі частки продажів через інтернет-магазин foxtrot.com.ua, яка нині складає 8% від загального товарообігу.
За словами виконавчого директора мережі «Фокстрот» В’ячеслава Поврозніка, ще 15-20 років тому бренд «Фокстрот» сформував собі імідж відповідального продавця побутової техніки та електроніки, надійного реалізатора великої побутової техніки та інноваційних товарів: смартфонів, планшетних комп’ютерів і т.п. Нині для торговельної мережі важливо привабити молодих споживачів, але при цьому не втратити лояльних клієнтів. З цієї причини ще кілька років тому бренд почав реалізовувати стратегію омніканальності, яка дає покупцям змогу однаково швидко та зручно купувати техніку як у торгових залах, так і через інтернет. В рамках цього процесу у 2018 році інтернет-магазин foxtrot.com.ua отримав новий дизайн та інтерфейс з урахуванням цілого комплексу аналітичних даних (теплові карти користувачів тощо). Це дозволило зменшити кількість помилок, показник відмов та підвищило коефіцієнт транзакцій. Крім того, сайт foxtrot.com.ua було адаптовано під більшість популярних мобільних платформ, адже останнім часом зростає доля mobile-продажів і це, за словами Поврозніка, загальний тренд рітейл-індустрії на найближчі роки.
Голова наглядової ради «Фокстрот» Маковецький Валерій Семенович сподівається, що вже у найближчому майбутньому більшість у сфері побутової техніки та електроніки в Україні почне працювати «в білу» з повним дотриманням національного та міжнародного законодавства. За його оцінкою, сьогодні частка «тіні» у цьому сегменті рітейлу сягає 50%, внаслідок чого проаналізувати реальний стан речей на ньому неможливо. Маковецький переконаний: коли його команда менеджерів не зупинятиметься, інновації будуть реалізовані, а на ринку діятимуть однакові правила роботи, бізнес брендів, які розвиває Група компаній «Фокстрот» (Фокстрот, Секунда, Depot), збільшиться щонайменше вдвічі. Позитивні перспективи розвитку ринку побутової техніки та електроніки України пов’язані з виходом учасників ринку в легальне поле ведення підприємницької діяльності.