Росіяни будують автомобільно-залізничний міст поблизу Маріуполя в межах нової залізничної гілки Ростов-на-Дону — Маріуполь — Крим, щоб скоротити логістику на 150 км і прискорити військові перевезення. Про це в ефірі телеканалу "Апостроф" розповів керівник Центру вивчення окупації Петро Андрющенко.
"Це означає, що міст буде автомобільний і залізничний [...] Це підтверджує те, що окупанти не залишили свої спроби та намагання перебудувати залізничне сполучення між Маріуполем і територією Російської Федерації так, щоб ще більше скоротити час проходження вантажів", — зазначив Андрющенко.
Він пояснив, що міст зводять у межах об’їзної дороги, яку росіяни будують від Новоазовська — з боку РФ у напрямку Криму. Цей проєкт є частиною так званого "сухопутного коридору" між Росією та окупованими територіями.
"Дорога передбачена передусім для військової логістики. Одночасно поруч із нею росіяни споруджують чимало військових об’єктів", — наголосив експерт.
Крім того, Андрющенко повідомив, що РФ працює над новою залізничною гілкою Ростов-на-Дону — Таганрог — Маріуполь, якої раніше не існувало. Вона має пройти територією Новоазовського та Бойківського районів і з’єднати лівобережну частину Маріуполя безпосередньо з російською мережею.
Він підкреслив, що нова гілка має замінити існуючу залізницю (відновлену минулого року), яка логістично складна: піднімається на північ до Донецька, проходить Іловайський вузол і спускається на південь.
"Якщо росіяни побудують ту дорогу, над якою вони працюють, це буде означати, що приблизно 150 кілометрів логістики вони зекономлять. По часу це взагалі не співставно", — зазначив він.
Попри амбітні плани, темпи будівництва залишаються низькими. За словами Андрющенка, роботи просуваються повільно через економічну кризу в Росії та відсутність фінансування.
"До кінця війни ніякого цивільного використання цієї залізниці не планується. А головне — економічна криза в Росії, тобто банальна відсутність грошей", — підкреслив він.
Експерт також зауважив, що проєкт є складним і дорогим, адже йдеться не про відновлення старої лінії, а про повне будівництво нової інфраструктури.
Як раніше повідомляв "Апостроф", росіяни продовжують працювати над покращенням військової логістики: в районі с. Калинівка під Маріуполем почалось будівництво нового мосту подвійного призначення.
Також, партизанський рух у Росії та на тимчасово окупованих територіях України залишається активним, попри ризики та жорсткі репресії.
Російські окупанти у захопленому Маріуполі відкрили "будинок Юнармії" й заохочуватимуть долучатися до так званого "патріотичного руху" дітей з восьми років.
Читайте також: понад 50 тис. людей виїхали з окупованого Донбасу через енергетичну кризу — Інститут стратегічних досліджень