Росіяни будують автомобільно-залізничний міст поблизу Маріуполя в межах нової залізничної гілки Ростов-на-Дону — Маріуполь — Крим, щоб скоротити логістику на 150 км і прискорити військові перевезення. Про це в ефірі телеканалу "Апостроф" розповів керівник Центру вивчення окупації Петро Андрющенко.

"Це означає, що міст буде автомобільний і залізничний [...] Це підтверджує те, що окупанти не залишили свої спроби та намагання перебудувати залізничне сполучення між Маріуполем і територією Російської Федерації так, щоб ще більше скоротити час проходження вантажів", — зазначив Андрющенко.

Він пояснив, що міст зводять у межах об’їзної дороги, яку росіяни будують від Новоазовська — з боку РФ у напрямку Криму. Цей проєкт є частиною так званого "сухопутного коридору" між Росією та окупованими територіями.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

"Дорога передбачена передусім для військової логістики. Одночасно поруч із нею росіяни споруджують чимало військових об’єктів", — наголосив експерт.

Крім того, Андрющенко повідомив, що РФ працює над новою залізничною гілкою Ростов-на-Дону — Таганрог — Маріуполь, якої раніше не існувало. Вона має пройти територією Новоазовського та Бойківського районів і з’єднати лівобережну частину Маріуполя безпосередньо з російською мережею.

Він підкреслив, що нова гілка має замінити існуючу залізницю (відновлену минулого року), яка логістично складна: піднімається на північ до Донецька, проходить Іловайський вузол і спускається на південь.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

"Якщо росіяни побудують ту дорогу, над якою вони працюють, це буде означати, що приблизно 150 кілометрів логістики вони зекономлять. По часу це взагалі не співставно", — зазначив він.

Попри амбітні плани, темпи будівництва залишаються низькими. За словами Андрющенка, роботи просуваються повільно через економічну кризу в Росії та відсутність фінансування.

"До кінця війни ніякого цивільного використання цієї залізниці не планується. А головне — економічна криза в Росії, тобто банальна відсутність грошей", — підкреслив він.

Експерт також зауважив, що проєкт є складним і дорогим, адже йдеться не про відновлення старої лінії, а про повне будівництво нової інфраструктури.

Як раніше повідомляв "Апостроф", росіяни продовжують працювати над покращенням військової логістики: в районі с. Калинівка під Маріуполем почалось будівництво нового мосту подвійного призначення.

Також, партизанський рух у Росії та на тимчасово окупованих територіях України залишається активним, попри ризики та жорсткі репресії. 

Російські окупанти у захопленому Маріуполі відкрили "будинок Юнармії" й заохочуватимуть долучатися до так званого "патріотичного руху" дітей з восьми років.

Читайте також: понад 50 тис. людей виїхали з окупованого Донбасу через енергетичну кризу — Інститут стратегічних досліджень