RU  UA

Середа, 1 травня
  • НБУ:USD 39.30
  • НБУ:EUR 41.95
НБУ:USD  39.30
Інфраструктура

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Метро на Троєщину і ремонт Кільцевої дороги - заступник Кличка відповів на головні питання

Олександр Густєлєв розповів про два важливих будівництва у Києві

Олександр Густєлєв розповів про два важливих будівництва у Києві Густєлєв Олександр

Днями в мережі з'явилися світлини будівництва Подільсько-Вигурівської лінії столичного метрополітену. На сьогоднішній день вже будується три станції нової лінії, яка доєднає до структури метрополітену житловий масив Троєщина. Про хід будівництва метро "Апострофу" розповів заступник голови КМДА ОЛЕКСАНДР ГУСТЄЛЄВ. Також він повідомив останні новини про ремонт Великої кільцевої дороги і розповів, як нова розв'язка зменшить затори в столиці.

Метро на Троєщину

- Про будівництво метро на Троєщину говорили вже давно, і нарешті це сталось. Що стало приводом запуску будівництва?

- Історія метро на Троєщину довготривала. Вона почалась із далекого 1993 року, з відповідних рішень уряду України. Ця довготривалість була обумовлена різними чинниками: починаючи від певних урядових і місцевих рішень чи їхньої відсутності, а також наявності чи відсутності відповідного фінансування.

Це проект з одного боку довготривалий, а з іншого - вартісний, з точки зору фінансування.

Зараз приводом стало розпорядження місцевої влади від 5 жовтня. У ньому йдеться про ухвалення рішення про початок будівництва Подільсько-Вигурівської лінії та поділ цього будівництва на 5 етапів.

Перша ділянка – від ст. метро "Глибочицька", з пересадкою на "Лук’янівську", до станції метро "Райдужна". З неї можна буде пересісти на швидкісний трамвай на Троєщину, що курсує по Оноре Бальзака.

- Що дає це розпорядження?

- По-перше, можливість відкоригувати вже наявний проект на цю першу ділянку - на шість станцій - і розпочати будівництво.

Найближчим часом будуть проведені відповідні торги на коригування наявного проекту, що був створений і затверджений у 2012 році. Після того розпочнеться будівництво.

- Чи є плани по термінах коригування проекту й початку будівництва?

- Якщо зараз пройдуть торги, і буде укладений договір із їх переможцем, то принаймні на перше півріччя наступного року очікуємо вже скоригований проект. Він дасть нам можливість провести відповідні торги вже на початок будівництва. Також проводяться перемовини з європейськими банками щодо можливості фінансування проектів, бо вони дуже дорогі.

- У ЗМІ була інформація про те, що деякі станції вже готові. На якому етапі нині знаходиться будівництво станцій?

- Нам сьогодні в межах першого етапу проекту необхідно побудувати дві станції на правому березі з відповідними перехідними вузлами – в районі метро "Лук’янівска" та "Тараса Шевченка" - і ми будемо мати дві станції з переходами. А на лівому залишилось побудувати вже підземну станцію "Райдужна".

- Яким чином у майбутній лінії буде задіяний Подільсько-Воскресенський міст?

- Подільсько-Воскресенський мостовий перехід будується паралельно, і в першу чергу це – міст метро, який буде забезпечувати рух по цій лінії. Якраз у складі Подільсько-Воскресенського мостового переходу ми вже й маємо три станції майбутньої лінії в основних конструкціях. Залишилась лише прокладка комунікацій, облаштування самих станцій, підходу до цих станцій - і можна вже рухатись.

Весною і влітку мер столиці Віталій Кличко під час декількох інспекцій проведення будівельних робіт на об’єктах міста також презентував ці три станції в тілі Подільсько-Воскресенського мосту. Їх можна побачити на відповідних фото і відео. Бо, зазвичай, люди бачать цей міст тільки як автомобільний - з висоти пташиного польоту. Але не було можливості заглянути в тіло мосту й побачити другий ярус, який вже побудований для руху метро.

Подільсько-Воскресенський містФото: itc.ua

- За проектом, Подільсько-Вигурівська лінія має сполучати Троєщину з Кільцевою дорогою. Коли планується повноцінна добудова цієї лінії?

- Справді, у відповідних документах можна побачити, що Подільсько-Вигурівська лінія, навіть без відгалуження в сторону Дарниці – це 18 станцій від Кільцевої дороги до вулиці Марини Цвєтаєвої на Троєщині.

В найближчому майбутньому ми зможемо побачити й порахувати терміни. Відповідний проект коригування й будівництва дасть нам розуміння термінів будівництва.

Ремонт Кільцевої дороги

- На якому етапі нині знаходиться будівництво Великої кільцевої дороги і коли планується його завершення?

- Коли ми говоримо про Велику кільцеву, то мова йде про дві ділянки, що знаходяться в активному ремонті. Перша – це ділянка будівництва від вулиці Рокосовського до Богатирської – тобто до будівництва розв’язки на вулиці Богатирській. Рух по ній буде запущений до кінця поточного року. Автомобілісти вже зможуть користуватися цією ділянкою.

- Які бонуси автомобільному руху дасть нова ділянка?

- Автомобілісти, які рухаються з півночі Київської області, зі сторони Вишгорода, зможуть, не заїжджаючи в столицю, через Кільцеву рухатись в бік Гостомеля, Бучі, Житомирської і навіть Одеської траси. Тобто це розвантажить інші ділянки від руху транзитного транспорту.

- Як виглядатиме ця частина Кільцевої після ремонту?

- Ділянка невелика, але з точки зору інженерних складових дуже насичена. Там буде облаштовано автомобільний шляхопровід, тобто розв’язка якраз із Кільцевої до Богатирської, залізничний шляхопровід, у складі відповідно цього обходу.

У проекті присутні інженерно складні споруди, як-от перекладання всіх комунікацій, включаючи газопровід. У майбутньому ця ділянка матиме всі елементи дорожньо-транспортної інфраструктури: тротуари, сучасне LED-освітлення, велодоріжки по декілька смуг у кожному напрямку руху. Звичайно, що покриття буде з сучасних матеріалів. Підрядники, які будують цей об’єкт, будуть відповідно нести гарантійні зобов’язання.

Ремонт Кільцевої дорогиФото: facebook.com/kievavtodor

- Як щодо другої частини Кільцевої?

- Це ділянка від Одеської площі до вулиці Ватутіна – фактично межа Києва з Київською областю. Там зараз іде капітальний ремонт, що включає в себе багато складових. Наприклад, наявність ливневої каналізації.

Ця ділянка протяжністю 3 км ще два роки тому була на балансі Київської області. І, щойно була передана місту, ми одразу ж почали нею опікуватись.

На цих трьох кілометрах облаштували нову ливневу каналізацію, якої не було взагалі. А всім відомо, що за відсутності ливневої каналізації руйнація автомобільних доріг відбувається набагато швидше. Тут також будуть велодоріжки. Паралельно відпрацьовується капремонт дублерів – це вулиця Лятошинського, і буде влаштоване тришарове асфальтобетонне покриття з сучасних матеріалів.

- Коли відновиться рух транспорту по ділянці від Одеської площі?

- Буквально через місяць, в середині листопада, буде рух автомобілів без обмежень по обох сторонах цієї ділянки. Облаштування верхнього шару залишаємо на наступний рік - це на сьогоднішній день традиційна загальноєвропейська практика на ділянках, де проходили дуже масштабні роботи з комунікаціями. А, як я вже зазначив, ми прокладали ливневу каналізацію. Тому верхній шар зробимо навесні, а в травні об’єкт здамо на сто відсотків.

Але автомобілістам не варто чекати травня – вже за місяць буде відкрито рух без обмежень, і всі зможуть насолоджуватись цією дорогою. Адже у складі Кільцевої це була чи не найгірша ділянка з точки зору якості асфальтно-бетонного покриття. Місту часто закидали про цю проблему – мовляв, багато аварій і пошкоджень авто. Але я нагадаю, що ділянка недавно була на балансі області, і Київ не мав до неї жодного відношення.