Лайм

Сценарист серіалу "Чорнобиль" розповів, чому його історія відхиляється від фактів

Крейг Мейзін пояснив, як розповісти правду, яку люди захочуть почути

Сценарист серіалу "Чорнобиль" Крейг Мейзін в колонці для видання The Hollywood Reporter розповів, як працював із фактами і вигадкою в шоу, яке стало світовим хітом і отримало 19 номінацій на премію "Еммі".

Мейзін пише, що кожен історик, документаліст, фотограф і режисер, що знімає фільм на основі реальних подій, повинен шукати відповіді на запитання: як говорити правду, яку люди захочуть слухати?

"Ця проблема займала мене довгий час, поки я вивчав і писав сценарії для "Чорнобиля". Я зрозумів, що багато з того, що пішло не так в ранні години 26 квітня 1986 року, стало результатом загальнолюдської слабкості перед розповідями. Хтось розповідає історію, і вона змушує нас відчувати себе сильними. Або коханими. Або в безпеці. Або гордими. Цю історію треба захищати і повторювати. Вона повинна стати вище простої розповіді. Вона повинна стати правдою. За винятком того, що це не так. Розповідь залишається розповіддю, а факт - фактом.

Я не хотів бути частиною проблеми. Я не хотів ображати правду. Я взяв на себе зобов'язання бути настільки точним, наскільки це можливо. І я щиро вірю, що у мене вийшло.

Але візьміть до уваги зарозумілість, необхідну для того, щоб два роки життя людей, їх рішень, подій, реакцій, конфліктів і консенсусів показати за 5 годин.

Це неможливо. Коли ви пишете історію, ви обираєте, що зобразити, а що виключити. Ви обираєте перспективу. Ви уявляєте собі розмови, що не були записані. Ви скорочуєте. Ви фокусуєтесь на події через тематичну лінзу".

Мейзін пише, що йому довелося перетворити складність реальності в розповідь, тому що саме так люди інстинктивно обробляють інформацію.

"Наш мозок так швидко оцінює інформацію, що ми зазвичай не усвідомлюємо, що це сталося. Сукупність фактів вражає нашу лобову частку, як осколки битого скла, і наші уми склеюють їх разом, ніби вони завжди були такими. Але чи правильно це?

Я неймовірно пишаюся тим, наскільки точним є наше шоу. Те, що ви бачили, що ви чули і що ви зрозуміли з шоу, дійсно дуже близько до дійсності. Але краще говорити 100 істин, які ніхто не чує, або 99 істин і одну брехню, яку всі почують? Це залежить від брехні, звичайно.

Сценарист описує головну вигадку в серіалі "Чорнобиль" - присутність Валерія Легасова на судовому процесі, який показано в 5 епізоді.

"Валерій Легасов (вчений, якого грає Джаред Харріс) проводить більшу частину фінального епізоду "Чорнобиля" на суді. Насправді він не був на цьому суді взагалі. Але якщо я відмовлюся від нашого героя в останньому епізоді і представлю когось абсолютно нового, якщо я порушу вимоги людини, що бажає історії, то хто взагалі зверне на це увагу?

Легасову дійсно довелося зіткнутися з тим же вибором і небезпеками, які ми зобразили в цьому епізоді. Він протистояв їм на робочому місці. Вони проявилися через внутрішню політику радянського наукового співтовариства, яка потребувала б трьох або чотирьох додаткових годин болісно поганого серіалу. Тому я дотримувався вимог оповіді.

Але якщо я назавжди приховаю правду, то я винен в тому ж злочині, який засуджую. Ось чому я створив додатковий подкаст для шоу.

За словами Мейзін, люди слухали подкаст, і це обнадіює його як оповідача.

"Це не зменшило їх враження від шоу, але посилило його. Тепер я знаю: глядачі цілком здатні прийняти розповідь, а потім проявити цікавість, щоб з'ясувати, де історія відхиляється від факту.

Зараз ми повинні захищати правду, як ніколи. На щастя, це не вимагає відмови від нашого мистецтва розповіді. Навпаки! Підчепити їх хорошою історією, і люди прийдуть, щоб попросити вас про щось більше. Вони прийдуть просити правду. І саме тоді ви зможете її розповісти".

Найцікавіші новини тепер в Telegram! Підписуйтесь на канал The Lime , щоб нічого не пропустити.

Версія для друку
Знайшли помилку - видiлiть та натиснiть Ctrl+Enter
Розділ: ЛаймКiно
Теги: