У січні-лютому цього року нова соціальна мережа для голосового спілкування Clubhouse стала однією з найпопулярніших тем в інтернеті. Кажуть, в ній можна поспілкуватися з Ілоном Маском і Марком Цукербергом, але тільки якщо у вас є так званий інвайт - без запрошення вже зареєстрованого користувача в тусовку не потрапити. Тільки в січні на Clubhouse зареєструвалися понад мільйон користувачів, а "інвайти" тепер продаються навіть на eBay. Далі максимально коротко розповідаємо про те, що відомо про Clubhouse, її творців, та чому навколо такий хайп.
Давайте спершу про головне - що таке Clubhouse і як це працює?
Соціальну мережу Clubhouse в квітні 2020 років запустили випускники Стенфорда та колишні розробники Google Пол Девісон і Роген Сет. До цього Девісон вже експериментував з подібними проектами - додатками Highlight і Shorts. Перший отримав чимало критики нібито через порушення приватності та відсутність можливості обмежити доступ до особистої інформації незнайомцям. Другий нагадував Instagram, але пропонував користувачам показати своє реальне життя - до Shorts потрапляли буквально всі фотографії зі смартфона, в тому числі й не дуже вдалі. Все це призвело до закриття обох проектів, після чого їх творець переключився на роботу в Pinterest.
Пізніше, об'єднавшись з давнім приятелем Рогеном Сетом, Девісон зробив ставку на живе спілкування, заміщене сьогодні тоннами тексту, і запустив Clubhouse. Нова соціальна мережа являє собою певні "кімнати" та "клуби", де зустрічаються люди зі схожими інтересами. Спілкуватися вони можуть лише в режимі реального часу - записуючи один одному голосові.
Користувачі Clubhouse також можуть збирати підписників за інтересами, після чого створювати тематичні "кімнати", куди буде запрошено їхніх фоловерів. "Кімнати" можуть бути публічними, приватними, а також доступними тільки для членів конкретного "клубу". Далі запрошення приєднатися до дискусії отримують "друзі друзів" та "друзі друзів друзів" - так ці "кімнати" накопичують співрозмовників. Також користувач може знайти цікаві для нього "кімнати" через пошук. Врешті до кожної "кімнаті" може приєднатися не більше п'яти тисяч людей.
І в результаті виходить балаган?
Ні. Всі гості тематичної "кімнати" діляться на спікерів та слухачів, пише Insider. При цьому у кожного є можливість "підняти руку", щоб поділитися тією чи іншою думкою по темі.
Так, з "кімнатами" розібралися. Вище ви говорили про якісь "клуби". У чому різниця?
Кожен користувач Clubhouse, який створив три успішні дискусії в "кімнатах", отримує можливість створити свій "клуб" - це постійна тусовка однодумців, до якої люди можуть повертатися в будь-який час. Що правда, кожен "клуб" спершу має пройти модерацію та отримати схвалення.
Ясно. Та як би принадно це не звучало, просто так до Clubhouse я не потраплю?
Вірно. Стати користувачем соцмережі зараз можна лише за запрошенням іншого користувача - отримавши той самий "інвайт" на приєднання. Не виключено, що це теж свого роду фішка для залучення уваги, і незабаром Clubhouse стане загальнодоступним, але наразі це так.
Незважаючи на це, у лютому на Clubhouse вже спілкувалися понад два мільйони людей, а рівень зацікавленості соцмережею продовжує зростати.
Що за галас був з Clubhouse та Ілоном Маском?
Так, справді був. І багато в чому своєю популярністю соцмережа зобов'язана саме Ілону Маску. Крім того, що глава Tesla та SpaceX похвалився приєднанням до Clubhouse у Twitter, де його читають понад 40 млн користувачів, він також запросив поспілкуватися в одній з "кімнат" президента РФ Володимира Путіна.
Ну а поки Володимир Путін роздумував над запрошенням (судячи з усього, роздумує досі), Маск створив "кімнату", в якій охоче поговорив про експедицію на Марс і розвиток цивілізації на планеті, про виховання дітей у сучасному суспільстві, розповів про свій проект Neuralink та поділився думкою про те, як Reddit втер носа фінансистам з Волл-стріт з акціями GameStop. Дискусія виявилося настільки популярною, що пізніше її навіть виклали на YouTube, що суперечить правилам соцмережі. Виняток вирішили зробити лише тому, що бажаючих послухати Маска зібралося значно більше, ніж п'ять тисяч, які поміщаються в одній "кімнаті".
Кажуть, зі знаменитостей на Clubhouse тусується не лише Ілон Маск.
Так, доволі скоро до соцмережі приєднався і засновник Facebook Марк Цукерберг. Пізніше в тематичних бесідах були помічені телеведуча Опра Уїнфрі, репер Drake, фронтмен гурту 30 Seconds To Mars Джаред Лето та інші.
Найцікавіші історії та новини дня тепер у Telegram! Підписуйтесь на канал theLime та дізнавайтеся про них швидше.