RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Суспільство

Чи загрожує Україні повторення Генуї: найбільш небезпечні мости у Києві

Олександр Сергієнко про ситуацію з мостами в Україні

Олександр Сергієнко про ситуацію з мостами в Україні Фото: УНІАН

В середу, 14 серпня, в італійській Генуї обвалився міст, внаслідок чого загинули 39 людей. У цій жахливій події ледь не загинули двоє українців, які дивом вціліли.

Щоб запобігти подібним випадкам в Україні, уряд повинен дати Укравтодору і місцевим органам влади завдання промоніторити стан мостів. Загалом же ситуація з мостами в Україні хоч і далека від ідеальної, але більш-менш стабільна, оскільки ніхто з чиновників не ризикне брати на себе відповідальність за експлуатацію аварійного мосту. Про це "Апострофу" розповів директор аналітико-дослідницького центру "Інститут міста" Олександр Сергієнко.

Однозначно можна сказати, що інфраструктура в Україні занедбана. Стан доріг, фактично, відображає і стан мостів, тому що це єдина система – якщо дороги погані, то й мости занедбані, бо вони потребують постійного догляду. Якщо дорожнє полотно протікає, то руйнуються основні конструкції мосту.

Слава Богу, у нас ще не було таких катастрофічних наслідків як в Італії. Однак наша держава не вкладає достатньо коштів в належне утримання інфраструктури. Трохи краща ситуація в об’єднаних територіальних громадах, тому що вони отримали великі бюджети, але у них на балансі перебуває не найвагоміша частина доріг, а тим паче мостів.

Дивіться також: Міст явно був "втомлений": нові фото, відео і дані про жертви масштабної НП в Генуї

Що стосується Києва, то тут ситуація наступна: Київавтодор в останні роки показує чудові, просто рекордні результати. Відремонтовано 500 кілометрів доріг міського, тобто магістрального значення - це практично третина усіх київських доріг. Такими темпами через 5-6 років магістральні дороги столиці будуть як лялечка. Відповідно відбувається ремонт мостів та шляхопроводів, яких у Києві аж 171 одиниця.

Подільський мостовий перехід
1 / 1
Міст Патона
1 / 1
Повітрофлотський міст
1 / 1
Залізнично-автомобільний мостовий перехід (міст Кірпи)
1 / 1

Маю всі надії, що вони в доброму стані, тому що ніхто не ризикне брати на себе відповідальність за експлуатацію аварійного мосту. От ми знаємо ситуацію з Подільським мостовим переходом, – ніхто не хоче брати на себе відповідальність, тому що ця конструкція може впасти в якийсь момент. Щодо цього я спокійний.

Інша справа, що декілька мостів столиці потребують капітального чи поточного ремонту. В першу чергу, це міст Патона – на одній з опор обвалилося гранітне облицювання. На Повітрофлотському мосту потрібно провести поточний ремонт, бо він протікав і обсипалося його оздоблення.

Особлива ситуація з мостом Кирпи (Дарницьким мостом), тому що його будівництво відбувалося з грубими порушеннями. Проект пройшов державну експертизу лише після того, як вже було збудовано сім опор, які були побудовані з порушенням технології – у них не закладалась арматура. Один з колишніх членів державної експертизи розповідав мені, що в одній з опор зробили як у анекдоті – просвердлили дірки і позасовували туди арматуру. Між нами кажучи, це як мертвому припарка. Тому цей міст викликає занепокоєння, але щоб дати оцінку його стану, треба провести ретельні обстеження.

Загалом, у Києві з мостами ситуація більш-менш. Що стосується ситуації по регіонах – тут складно сказати без проведення моніторингу.

Що стосується надзвичайної події в Італії, то там є свої внутрішні причини. Не секрет, що в Італії в 60-ті роки ХХ століття, коли будувався цей міст, капітальне будівництво доріг і мостів контролювалося мафією, тому до цих об’єктів є великі питання.

А щоб запобігти подібним випадкам в Україні, уряд повинен дати Укравтодору і місцевим органам влади завдання промоніторити стан мостів. Це серйозне питання і люди мають розуміти, в якому стані мости, щоб убезпечити себе від подібних випадків.

Читайте також