RU  UA  EN

Неділя, 22 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Суспільство

Багато факторів вказують на одну версію катастрофи у Броварах, та є ще дві – генерал Маломуж

Виникає багато питань до того, хто дозволив політ у важких погодних умовах

Виникає багато питань до того, хто дозволив політ у важких погодних умовах Фото: Главред

У середу, 18 січня, у місті Бровари Київської області впав гелікоптер, на борту якого перебувало вище керівництво МВС. У катастрофі загинули голова МВС Денис Монастирський, його перший заступник Євген Єнін та держсекретар МВС Юрій Лубкович. Всього, за даними Нацполіції, загинули 16 людей, серед них троє дітей. У лікарні потрапили 30 людей, серед яких 12 дітей. Що могло стати причиною катастрофи та як загибель голови МВС вплине на функціонування відомства - в ефірі Апостроф TV пояснив колишній голова Служби зовнішньої розвідки, генерал армії України МИКОЛА МАЛОМУЖ.

– Які версії трагедії ви розглядаєте?

– Це вперше в історії України трапляється така надзвичайна ситуація, коли керівництво МВС загинуло. Це трагедія потребує особливої уваги, тому що в даній ситуації може бути і підготовка терористичного акту. З іншого боку – це може бути технічна несправність гелікоптера. І третя складова – погодні умови. Це першочергові версії, я думаю, що будуть додаткові ще, але ці основні. І основний акцент в період війни має бути саме на роботі диверсійно-розвідувальних груп ворога.

Читайте: Дві країни від них відмовилися: розслідувач розповів про модель вертольота, що впав у Броварах

Я думаю, що експерти проведуть необхідні слідчі дії найближчим часом, висновки мають надати спеціалісти, провести дослідження гелікоптеру та маршрутних карт. Є цілий комплекс питань, який підлягає терміновому дослідженню. Якщо це були диверсанти, то необхідно, щоб СБУ негайно провели дії по їх виявленню. Якщо цього факту немає, то потрібна кропітка, професійна експертна робота. Але досліджувати необхідно і з боку можливості терористичної загрози, і з боку ймовірного непрофесійного використання в таких складних метеорологічних умовах гелікоптера, на борту якого перебувало вище керівництво МВС.

Я наголошую, що, як правило, в один літак чи гелікоптер не саджають усіх керівників відомства. І це також було помилкою. Тому що, коли йде війна, те що завдати удару можна одразу по групі керівників та обезголовити міністерство - це вже факт.

– Це дійсно могла бути диверсія?

– Цю версію я назвав в першу чергу тому, що сьогодні йде війна, є диверсійно-розвідувальні групи ворога, робота яких може бути націлена на вище керівництво держави та силових структур. Як раз ця версія має бути відпрацьована дуже оперативно. Тому що якщо це сталося, необхідно терміново затримувати диверсантів, які можуть перебувати на території України.

Але треба розглядати й інші версії, тому що багато факторів вказують на погодні умови, міг бути суб'єктивний фактор та технічні неполадки.

– Наскільки загрозливо для України залишитися під час війни без міністра внутрішніх справ та хто його має замінити?

– Чи послабить це керівництво МВС? На короткий період певною мірою так. Але сьогодні і в МВС, і в ЗСУ, і у Нацгвардії, яка координується МВС, відпрацьована модель, що командуючі, керівники відповідних департаментів, відомств, або військових формувань мають надзвичайно потужний формат автономії. Як правило, вони діють в координації з іншими службами, але діють ефективно у складі тих, або інших підрозділів. Наприклад, командувач Нацгвардії продовжує виконувати свої функції, координує усі питання з Міноборони, СБУ та іншими органами. Навіть, якщо він має доповідати голові МВС, в даний момент це не послабить позиції Нацгвардії. Але управлінський формат, моральний формат, певною мірою технологічний та організаційний на декілька діб буде послаблений.

Але є відпрацьовані елементи заміни, у перші дні агресії були відпрацьовані паралельний уряд, командування та інше. Швидко будуть знайдені елементи заміни керівництва МВС і міністерство функціонуватиме ефективно.

Читайте також

Новини партнерів