Новітній надзвуковий літак X-59 QueSST, створений компанією Lockheed Martin у межах програми Quiet SuperSonic Technology (QueSST), успішно здійснив свій перший політ.

Як повідомляє Flightradar24, поки що невідомо, чи вдалося X-59 подолати надзвуковий бар’єр, однак під час дебютного вильоту, ймовірно, перевірялися ключові льотні системи — зокрема авіоніка, керування, шасі та інші вузли, передає Мілітарний.

Американський авіаспотер Jarod M. Hamilton оприлюднив у соцмережі Х (Twitter) знімки, зроблені під час випробувань. Як і під час більшості тестових польотів експериментальних літаків, X-59 літав із випущеним шасі.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Основна мета програми QueSST — створення технологій, які дозволять зменшити шум при надзвукових польотах, що може відкрити шлях до скасування міжнародних обмежень на польоти над населеними пунктами.

Зниження гучності X-59 досягається завдяки спеціальній аеродинамічній формі корпусу, яка мінімізує утворення ударних хвиль. Головна особливість — подовжена, гостра носова частина, що зменшує силу звукового удару.

Навіть ті хвилі, які все ж утворюються, мають набагато меншу інтенсивність, ніж у традиційних надзвукових літаків.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Розгін X-59 QueSST забезпечує турбореактивний двигун F414-GE-100, який встановлений на фюзеляжі довжиною 28,7 метра та крилами з розмахом 9 метрів.

https://x.com/JarodMHamilton/status/1983192844371472484?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1983192844371472484%7Ctwgr%5Ed2b3b0fa36707182da084d7afe829c9c5e633ea3%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fmilitarnyi.com%2Fuk%2Fnews%2Fstrybok-do-tyhogo-nadzvuku-litak-x-59-quesst-vpershe-pidnyavsya-u-nebo%2F

Раніше ми писали, що поблизу узбережжя Кенії сталася авіакатастрофа — впав літак, що виконував рейс до заповідника Масаї-Мара. На борту перебували 12 осіб, і, за попередніми даними, усі вони загинули.