Після зміни менеджменту УЗ в серпні, курирувати напрямок вантажоперевезень став Іраклій Езугбая. Як вважають ЗМІ, "його в компанію привів новопризначений глава Володимир Жмак". При цьому вантажоперевезення УЗ завжди вважалися найприбутковішим напрямком, коли пасажирські - збитковим. Але тепер збитковими стали і вантажні.
Про це повідомляє видання "Главное".
За даними, опублікованими в ЗМІ, з посиланням на джерела в самій "Укрзалізниці", ситуація критична - "тільки за жовтень місяць УЗ недоодержала мінімум 400 млн гривень прибутку на перевезеннях зернових вантажів і на перевезеннях піввагонами".
"Такий мінус в бюджет компанії принесли адміністративні рішення Іраклія Езугбая щодо зниження вагонної складової тарифу в більш, ніж три рази. В минулому році (2019) в жовтні місяці на один зерновоз вона становила 1500-3000 грн, а сьогодні - знижена до 530 грн", - йдеться в матеріалі.
Таким чином, дохід в минулому жовтні на вагон-складову по зерновозів був 253 453 760 грн. Цього року - 59 898 636. Сума збитків за один місяць, отже - 193 555 124 грн. Аналогічна ситуація відбувається і з піввагонами. Там збиток УЗ за місяць досяг більш 190 млн грн.
"Це рішення Езугбая спричинило за собою повне руйнування конкуренції на ринку вантажоперевезень. В першу чергу постраждали експедитори, які працювали з УЗ за довгостроковими контрактами і брали на себе зобов'язання платити за колишнім тарифом. Тепер же вони зазнають мільйонних збитків щомісяця, втратили конкурентну привабливість і можуть просто зникнути з ринку", - говориться в матеріалі.
Експерти такий тиск називають навмисним, підозрюючи наявність у грузинського менеджера "завдань по лобіюванню інтересів третіх осіб".