RU  UA  EN

Неділя, 28 квітня
  • НБУ:USD 39.35
  • НБУ:EUR 42.00
НБУ:USD  39.35
Бізнес

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

28 квітня

Всі новини

Продаж пального стандартів Євро-4 та Євро-3 в Україні під забороною - рішення уряду

Кабмін прийняв рішення, відповідно до якого в Україні припинено продаж пального стандартів нижче ніж Євро-5.

Дану інформацію оприлюднив представник уряду у парламенті Тарас Мельничук.

"Внесено зміни до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, зокрема в частині відновлення дії вимог до якості пального на рівні не нижче за Євро-5", — заявив Мельничук.

Зауважимо, що у березні 2022 року Кабмін дозволив обіг палива екологічного стандарту Євро-3 і Євро-4.

Передбачалось, що дана норма діятиме до припинення чи скасування воєнного стану в Україні. Однак, можемо констатувати, що попри воєнний стан, уряд планомірно відміняє свої ж рішення. Нагадаємо також рішення про відміну мораторію на відключення боржників комунальних послуг, який діяв від березня 2022 року.

Експерти паливного ринку наголошують, що у таких кроках уряду можна побачити спробу "узурпації" ринку під "гарним приводом". Аби Укрнафта стала єдиним монополістом.

До того ж на початку липня 2023 року українські урядовці повернули довоєнне оподаткування пального (із початком повномасштабного вторгнення Кабмін знизив ПДВ на цей ресурс з 20% до 7%, що дозволило подолати кризу на паливному ринку).

Тож в контексті залежності нашої країни від імпортного палива (наразі Україна, через російські обстріли Кременчуцького НПЗ не має достатньо власних потужностей нафтопереробки, а будівництво нових заводів потребує часу), заборона реалізації стандартів палива нижче ніж Євро-5 може призвести до витіснення з ринку невеликих НПЗ, які, фактично, з перших днів повномасштабного російського вторгнення змогли стабілізувати ринок та забезпечити необхідною кількістю пального. Тож якщо ситуація розгортатиметься подібним чином, незабаром можемо стати свідками колапсу паливної індустрії: звільнення працівників, втрату робочих місць тощо.

У своєму матеріалі журналісти "СтопКору" одними з перших звернули увагу на ці проблеми, а також наголосили, що вже розпочали підготовку офіційних запитів до всіх профільних інстанцій з метою недопущення катастрофи та узурпації ринку палива під час війни.