RU  UA  EN

Вівторок, 5 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 44.30
НБУ:USD  41.00
Бізнес

Всій сфері не допоможе: які питання є до альтернативного законопроекту про запуск "Дія City"

Альтернативний основному законопроект № 4303-2 щодо реалізації концепту "Дія City", поданий його розробниками на прес-конференції 25 листопада, навряд чи зможе допомогти стимулюванню технологічної складової підприємств, що не відносяться до галузі інформаційних технологій. Або потребують від таких підприємств переформатування їх бізнесу зі створенням окремої юрособи, яке буде здійснювати IT-функції.

Такий висновок можна зробити з відповіді "Апострофу" Михайла Харенка, одного з експертів, залучених до розробки альтернативного законопроекту.

В ході прес-конференції журналіст видання поцікавився в учасників, які стимули для розвитку IT-складової у не IT-шних компаній розробники альтернативного законопроекту в ньому передбачили. Адже, по суті, будь-яка компанія, галузь, так чи інакше використовує, або навіть базується на інформаційних технологіях, і, створюючи законопроект, названий "Про стимулювання розвитку сфери інформаційних технологій в Україні", логічно було б передбачити стимули і підтримку цієї IT-складової для подібних компаній, а не тільки для IT-сегменту, на кшталт компаній з розробки ПЗ, комп'ютерників і т.д.

З відповіді представника розробників стає зрозуміло, що підтримку планують надавати не всій "сфері інформаційних технологій", а обмеженому переліку IT-компаній з чітко прописаними видами діяльності.

"Якщо ви є аутсорсинговою компанією, ви в будь-якому випадку можете вступити в"Дія City". Якщо ви є продуктової компанією - ви можете виділити IT-шну складову в окрему юридичну особу і вступити в"Дія City". Якщо ви є іншою компанією, в якій є IT-відділ, і для вас є сенс здійснити таке виділення, виділити програмістів і інших фахівців, які беруть участь в розробці програмного забезпечення, компанія також може виділити це в окрему компанію. Це не є відмінністю двох законопроектів. І той, і інший законопроект, це дозволяють. Основна відмінність - у визначенні видів діяльності. В оригінальному законопроекті - на рівні закону загальні фрази і дискреції Мінцифри, в альтернативному законопроекті - все визначено на рівні закону, без можливості інтерпретації Мінцифри", - розповів Харенко.

Cлід відзначити, що в оригінальному законопроекті Мінцифри, фактично, передбачено, що визначення видів діяльності для участі в "Дія City" визначається не законом, а самим Мінцифри, що передбачає можливість його оперативного розширення в разі, якщо регулятор побачить в цьому необхідність.

Раніше ЗМІ зазначали, що в альтернативному законопроекті є і ряд інших слабких місць. Зокрема, позиція розробників щодо того, хто саме може стати учасником проекту "Дія City" (адже в умовах пільгового оподаткування може з'явитися чимало бажаючих отримати статус IT-компанії, навіть якщо фактично вони такими не є). Або відсутність чітко прописаних параметрів фінансування учасниками "Дія City" сфери освіти.