RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Бізнес

Новини

22 листопада

21 листопада

Всі новини

111 років від дня народження генія: чим запам'ятався легендарний авіаконструктор Антонов

7 лютого 1906 року народився один з найвідоміших в світі авіаконструкторів - Олег Антонов. "Апостроф" зібрав найцікавіші факти про Антонова.

Антонов народився в Московській губернії в дворянській сім'ї. Пізніше, щоб вступити в Ленінградський політех, він змушений був приховувати своє дворянське походження. Але в 1937-му НКВД все ж розкопало його коріння. Від репресій Антонова врятував авіаконструктор Олександр Яковлєв.

Олег Антонов захопився авіацією з дитинства - все почалося з розповідей двоюрідного брата. Потім він став збирати вирізки їх журналів і газет, а потім створив "Клуб любителів авіації". У 17 років він уже створює планери власної конструкції.

Після закінчення інституту Антонова направляють до Москви для організації конструкторського бюро по планерах, потім він стає там головним конструктором. Після початку Великої вітчизняної війни завод евакуюється в Сибір, потім керує філією КБ в Новосибірську, потім очолює КБ. В цей час він розробляє Ан-2 і кілька модифікацій, цей літак став єдиним в світі літальним апаратом, який знаходився в серійному виробництві більше 50 років. За роки експлуатації на ньому перевезено кілька сот мільйонів пасажирів, мільйони тонн вантажів, оброблено понад мільярд гектарів полів і лісових угідь.

Олег Антонов очолив київське конструкторське бюро в 1952 році. За два роки КБ створює транспортний літак з турбогвинтовими двигунами - Ан-8. Після почалася розробка Ан-10 - єдиного чотирьохдвигунового літак в двох варіантах: пасажирському та вантажному. Цей літак поєднував велику швидкість польоту, відносно малу потрібну довжину ЗПС і здатність здійснювати зліт і посадку на ґрунтових і засніжених аеродромах. Через експлуатацію в несприятливих умовах в елементах конструкції утворилися втомні тріщини, і в 1972 році відбулася катастрофа. Це сильно вплинуло на Олега Антонова, він говорив, що більше не буде будувати пасажирських літаків: "я не переживу одночасну загибель багатьох людей".

Новим кроком у літакобудуванні став Ан-22 "Антей" - перший в світі широкофюзеляжний літак. За розмірами він перевершував все, що на той час було створено в світовій авіації, і потребував вирішення цілої низки конструкторських і технологічних проблем, а також проведення великого обсягу експериментальних робіт. Цей літак був представлений в 1965 році на престижному авіакосмічному салоні Ле Бурже. Антонов вільно володів французькою і англійською мовою, тому зміг без допомоги перекладачів розповісти про своє дітище.

Для розробки нового прогресивного важкого дальнього транспортного літака Ан-124 "Руслан" Антонов пішов на сміливі для того часу технічні рішення. В результаті "Руслан" став дуже вдалим літаком - на ньому встановлено 30 рекордів. Він став останнім літаком, створеним під безпосереднім керівництвом Олега Антонова.

За все життя Антонов створив 52 типу планерів і 22 типи літаків, у тому числі найбільші і вантажопідйомні в світі, розроблені ряд нових технологій, в тому числі клеесварние з'єднання і використання композитних матеріалів. Всього під керівництвом Антонова були створені ряд планерів, транспортні літаки - Ан-8, Ан-12, Ан-26, Ан-22 «Антей», Ан-32, Ан-72, Ан-124 "Руслан", Ан-74, багатоцільові літаки - Ан-2, Ан-14 "Бджілка", Ан-30, Ан-28, Ан-3, і пасажирські літаки - Ан-10 і Ан-24.

Антонов був тричі одружений, виховав трьох дітей. Крім авіації, у нього була пристрасть до живопису. "Якби я не став конструктором, то став би художником", - говорив він.

Крім того, він був депутатом Верховної ради СРСР 5-11 скликань, а в листопаду 1965 року підписав відкритий лист в ЦК КПРС (так званий лист 78-ми) з протестом проти політичних репресій щодо представників творчої інтелігенції УРСР та дискримінації української літератури.

Його ім'я присвоєно авіаційному науково-технічному комплексу, кілька вулиць в Україні і Росії й астероїда, а в 2006 році була випущена поштова марка України, присвячена Антонову.

Раніше "Апостроф" писав, що "Антонов" запропонував Трампу президентський літак.