Голова Комітету з питань транспорту Верховної Ради України Ярослав Дубневич гостро розкритикував продовження мораторію на проведення планових заходів та здійснення контролю, що поширюється на "Укртрансбезпеку".
За даними парламентаря, які він озвучив під час виступу на колегії Державної служби України з безпеки на транспорті, що відбулася сьогодні, відсутність контролю в сфері транспортної безпеки вже зараз має драматичні наслідки: аварійність на всіх видах транспорту суттєво підвищилась.
"На автомобільному транспорті загального користування рівень аварійності у 2017 році з вини водіїв ліцензованого автомобільного транспорту зріс на 14,2 %, кількість осіб, загиблих у ДТП, збільшилася на 22,7 %, травмованих – на 1,4 % у порівнянні з 2016 роком. З вини водіїв у 2017 році сталося 1295 ДТП, у яких 54 особи загинули, 861 особа отримала травми різного ступеня важкості", - навів статистику парламентар.
За його словами, суттєво зріс рівень аварійності й на залізничному транспорті. У 2017 році загинуло 104 особи та 80 отримали травми, повідомив Дубневич. В цілому ситуація з безпекою перевезень на залізничному транспорті значно погіршилась.
"За останнє десятиліття на залізничному транспорті не було зафіксовано жодної катастрофи, у той час, як у 2017 році сталося 2 катастрофи, внаслідок яких 18 осіб отримали травми",- зазначив Ярослав Дубневич.
За його даними, рівень аварійності на залізничних переїздах зріс на 7,5 %, кількість осіб, загиблих у таких ДТП, збільшилася на 185,7 %, кількість травмованих осіб збільшилася на 3,4 %.
Незадовільний стан в сфері безпеки на залізниці був підтверджений результатами перевірки, яку провела Укртрансбезпека за зверненням Комітету з питань транспорту ВРУ. Однак жодних практичних заходів, які б змінили ситуацію на краще, з боку "УЗ" не було застосовано, нагадав парламентар.
"Таке ставлення до питань забезпечення безпеки руху в ПАТ "Укрзалізниця" призводить до негативних наслідків в цілому на залізничному транспорті",- переконаний Ярослав Дубневич.
Отже, на тлі тривожної динаміки аварійності в сфері транспорту мораторій на проведення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері безпеки встановлювати не можна, впевнений голова Комітету з питань транспорту.
"У зв’язку із введенням мораторію, який розповсюджено на Державну службу безпеки на транспорті, Комітет з питань транспорту звертався до Кабінету Міністрів України, до міністерства інфраструктури, ДСБТ про вжиття заходів щодо виключення Укртрансбезпеки з дії мораторію (як це зроблено відносно десятка інших державних органів НКРЕКП, ДФС, Державної служби України з питань праці та інших)",- повідомив Дубневич.
Однак до цього моменту мораторій діє, Укртрансбезпека залишається без частини своїх повноважень, вона зв'язана по руках і ногах – в той час, як рівень аварійності продовжує зростати.
"Це, на мій погляд, свідчить про недостатню комунікацію між КМУ, Міністерства і Укртрансбезпеки",- вважає Ярослав Дубневич.
В той же час, за його словами, парламент сьогодні відкритий до всебічної співпраці і готовий підтримувати будь-які заходи, що спрямовані на захист життя й здоров'я українців – пасажирів, пішоходів, учасників руху.
"Ми готові розпрацьовувати актуальні безпекові питання й виступати з необхідними законодавчими ініціативами, запропонованими в тому числі фахівцями з Укртрансбезпеки. Яскравий приклад подібного співробітництва: ініціатива № 6644 щодо габаритного контролю: важливе питання в результаті стало одним з законопроектів. В цьому сенсі вважаю за необхідне налагодити більш тісний зв язок й чекаємо на відповідні сигнали з боку Укртрансбезпеки", - підкреслив Ярослав Дубневич.
Парламентар переконаний: позитивні результати в безпековому питанні можна очікувати лише за умов активної співпраці всіх гілок влади. Тільки так можна сподіватись і на зменшення кількості смертельних пригод на транспорті, і на оперативну імплементацію європейського законодавства в українській транспортній сфері. "Українське законодавство необхідно опрацьовувати й адаптувати до європейського спільними зусиллями всіх гілок влади та всіх дотичних відомств і роль Міністерства і Укртрансбезпеки у цьому процесі має бути більш активною та вирішальною",- наголосив Дубневич.
Також, на відкритті Другої міжнародної конференції "Залізниці України: розвиток та інвестиції", яка проходить в Києві, нардеп підкреслив, що нормальній роботі "Укрзалізниці" зараз заважають чотири ключові проблеми, вирішити які дозволить лише ухвалення Верховною Радою нового залізничного законопроекту №7316, передає "Обозреватель".
Першою серйозною перешкодою для ефективної діяльності компанії нардеп назвав відсутність в ній системних змін. За його словами, це пов'язано як з інертністю цього підприємства-гіганта, так і з браком висококваліфікованих фахівців в галузі. Другим проблемним моментом парламентарій назвав стресову евроімплементацію, адже Україна в прискореному темпі повинна виконувати свої зобов'язання перед Європейським союзом. Третьою суттєвою проблемою нардеп назвав брак рухомого складу і тяги, адже саме цей фактор щорічно призводить до колапсу з перевезеннями. І, нарешті, четвертим нюансом, що заважає продуктивній роботі компанії, на думку Дубневича, є низький рівень безпеки руху, який продовжує стрімко падати рік за роком.