RU  UA  EN

Пʼятниця, 26 квітня
  • НБУ:USD 39.35
  • НБУ:EUR 42.00
НБУ:USD  39.35
Бізнес

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

26 квітня

Всі новини

Нардеп Галасюк розкритикував плани "Укрзалізниці" підняти тарифи на вантажоперевезення

Потенційне підвищення залізничних тарифів на вантажні перевезення в 3 рази, про який недавно заявило керівництво ПАТ "Укрзалізниця" (УЗ), стане ударом по українській промисловості і експортерам.

Таку думку в коментарі порталу UAprom висловив глава парламентського Комітету з питань промисловості та підприємництва Віктор Галасюк.

"Особливо постраждає гірничо-металургійний комплекс, на який припадає 45% вантажних перевезень УЗ, а також майже чверть експорту і промвиробництва. Також серйозно потерпатимуть аграрії. Потенційний виграш державного монополіста "Укрзалізниці" буде повністю знівельовано і перевершено негативними макроефектами - падінням експорту, погіршенням платіжного балансу, ослабленням гривні і зростанням інфляції", - сказав він.

За його словами, кожна людина відчує цей негатив на себе - хтось по цінах в магазинах і знеціненню гривні, хтось - втративши робоче місце.

"Промисловість сьогодні потрібно всебічно підтримувати, в тому числі шляхом стримування енергетичних і залізничних тарифів", - зазначив Галасюк.

Відповідаючи на питання про те, що для вирішення всіх стратегічних проблем УЗ потрібен трильйон гривень і 30 років (про що недавно заявив топ-менеджмент компанії), нардеп зауважив, що дуже дивно чути подібні заяви.

"У минулому році вартість вантажних залізничних перевезень зросла більш ніж на 40%. "Укрзалізниця" зібрала додаткові мільярди з промисловості, аграріїв і інших промспоживачів. Зобов'язувались замовляти вітчизняні вагони з українського ж металу. Але, за наявною у мене інформацією, річний план капітальних інвестицій в цьому році поки виконаний менше ніж на 20% (за перше півріччя інвестовано 3,5 млрд грн із запланованих 18,4 млрд грн).

Таким чином, зазначив Галасюк, тарифи піднімаються, величезні гроші з українських виробників викачують, а проблему з перевезеннями, в т.ч. з дефіцитом локомотивів і вагонів, вирішити не можуть, навіть незважаючи на наявність коштів.

"Очевидно, що не гроші або тариф сьогодні є "вузьким місцем" УЗ. Потрібно шукати резерви, переходити на стратегічний, а не ситуативний менеджмент, налагоджувати державно-приватне партнерство", - констатував нардеп.

Нагадаємо, раніше фінансовий директор УЗ Андрій Рязанцев заявив про те, що рівень економічно справедливого тарифу на перевезення вантажів залізничним транспортом повинен бути в три рази більше діючого, а без підвищення тарифів неможливо очікувати суттєвих позитивних змін у розвитку залізничних перевезень.