Потенційне підвищення залізничних тарифів на вантажні перевезення в 3 рази, про який недавно заявило керівництво ПАТ "Укрзалізниця" (УЗ), стане ударом по українській промисловості і експортерам.
Таку думку в коментарі порталу UAprom висловив глава парламентського Комітету з питань промисловості та підприємництва Віктор Галасюк.
"Особливо постраждає гірничо-металургійний комплекс, на який припадає 45% вантажних перевезень УЗ, а також майже чверть експорту і промвиробництва. Також серйозно потерпатимуть аграрії. Потенційний виграш державного монополіста "Укрзалізниці" буде повністю знівельовано і перевершено негативними макроефектами - падінням експорту, погіршенням платіжного балансу, ослабленням гривні і зростанням інфляції", - сказав він.
За його словами, кожна людина відчує цей негатив на себе - хтось по цінах в магазинах і знеціненню гривні, хтось - втративши робоче місце.
"Промисловість сьогодні потрібно всебічно підтримувати, в тому числі шляхом стримування енергетичних і залізничних тарифів", - зазначив Галасюк.
Відповідаючи на питання про те, що для вирішення всіх стратегічних проблем УЗ потрібен трильйон гривень і 30 років (про що недавно заявив топ-менеджмент компанії), нардеп зауважив, що дуже дивно чути подібні заяви.
"У минулому році вартість вантажних залізничних перевезень зросла більш ніж на 40%. "Укрзалізниця" зібрала додаткові мільярди з промисловості, аграріїв і інших промспоживачів. Зобов'язувались замовляти вітчизняні вагони з українського ж металу. Але, за наявною у мене інформацією, річний план капітальних інвестицій в цьому році поки виконаний менше ніж на 20% (за перше півріччя інвестовано 3,5 млрд грн із запланованих 18,4 млрд грн).
Таким чином, зазначив Галасюк, тарифи піднімаються, величезні гроші з українських виробників викачують, а проблему з перевезеннями, в т.ч. з дефіцитом локомотивів і вагонів, вирішити не можуть, навіть незважаючи на наявність коштів.
"Очевидно, що не гроші або тариф сьогодні є "вузьким місцем" УЗ. Потрібно шукати резерви, переходити на стратегічний, а не ситуативний менеджмент, налагоджувати державно-приватне партнерство", - констатував нардеп.
Нагадаємо, раніше фінансовий директор УЗ Андрій Рязанцев заявив про те, що рівень економічно справедливого тарифу на перевезення вантажів залізничним транспортом повинен бути в три рази більше діючого, а без підвищення тарифів неможливо очікувати суттєвих позитивних змін у розвитку залізничних перевезень.