Нацагентство з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА) планує забрати в Укрзалізниці та передати в управління 18 тисяч вагонів, які раніше належали рф та рб.
Однак це рішення може завдати шкоди Укрзалізниці та всій екоміці, каже генеральний директор Федерації роботодавців транспорту Володимир Гусак.
«Зараз ці вагони використовуються для обслуговування економіки України. Вони працюють на економіку України, і вони приносять Укрзалізниці, а відповідно державі, дохід. Йдеться про десь 3 мільярди гривень на рік», - уточнив Гусак.
Якщо ці вагони будуть передані у зовнішнє управління, існує також ризик, що інша компанія вступить в змову з попередніми власниками вагонів, і Україна таким чином втратить над ними контроль, зауважив експерт.
«Тому ми вважаємо, що тут АРМА підходить до справи суто формально. Вона має звернутися до Кабінету міністрів з тим, щоб розробити механізм для того, аби передати ці вагони Укрзалізниці поза конкурсом. Жодних незрозумілих фірм тут не має бути. Це великий ризик! І це важливо для Укрзалізниці і економіки України», - резюмував Гусак.
Нагадаємо, раніше АРМА обрала управителем для 3 тисяч арештованих вагонів компанію, яка не має жодного досвіду з оперування вагонами. Вона буде платити державі за вагон 34 грн на добу - хоча ринкова ставка прибутковості піввагонів становить 450 грн/добу, а цистерн — понад 1000 грн/добу. Зараз Агентство готується до конкурсу по відбору управителя для 18 тисяч вагонів.
У свою чергу директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк заявив, що АРМА варто лишити арештовані вагони в управлінні Укрзалізниці: це дасть змогу УЗ забезпечити інтереси українських перевізників та покращити роботу залізниці.