Уряд України прийняв рішення монетизувати пільги на проїзд у всіх видах громадського транспорту.
За словами віце-прем'єр-міністра України Павла Розенка, пільги будуть надаватися в безготівковій та готівковій формі. Рішення про розмір і вигляд монетизації пільги будуть приймати органи влади на місцях. Також він запевнив, що в документі не прописано обмеження в 30 поїздок на місяць. Навпаки, місцева влада не повинна видавати пільгу нижче цієї норми.
За словами економічного аналітика Бориса Кушнірука, монетизація пільг позбавить перевізників незаконної виручки, яку вони часто отримували.
"У нас є люди, які живуть в місті. Хтось користується громадським транспортом, а хтось практично не користується. І чим старше люди, тим вони рідше кудись їздять. Формально на них виділяється за певним нормативом ця форма допомоги, яка йде не їм, а перевізникам. Хоча ніхто не може сказати, скільки у вас цих людей їздило", - заявив аналітик в коментарі Обозревателю.
Аналітик Олексій Кущ в коментарі "КП" в Україні" заявив, що розрахунок ймовірно буде проведений за різними групами пільговиків в містах та селах, розрахована середня вартість поїздки, а сума компенсації буде перераховуватися на пенсійну картку. Це дозволить скоротити неефективний відтік бюджетних ресурсів.
У той же час аналітик Андрій Вігірінскій зазначив, що нардепи теж отримають невелику надбавку до зарплати в зв'язку з монетизацією пільг.
Самі водії та кондуктори вважають, що за проїзд повинні платити всі. Однак висловлюють побоювання, що пенсіонери стануть їздити "зайцями".
Як повідомляв "Апостроф", в Україні змінили механізм монетизації субсидій.