RU  UA

Вівторок, 5 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 44.30
НБУ:USD  41.00

Транспортний безвіз із ЄС: які проблеми в України ще залишилися

Однією з ключових подій минулого тижня стало підписання Україною та Європейським Союзом угоди про вантажні перевезення, яка також відома як "транспортний безвіз".

"Апостроф" з'ясовував, які проблеми в України ще залишилися.

Хоча всіх проблем це все одно не вирішує, оскільки на сьогоднішній день українська прикордонна інфраструктура не готова для різкого зростання кількості машин.

"Сьогодні, коли формальні обмеження зняті, зростання вантажопотоку гальмується технічними обмеженнями. Для прикладу, кордон Польщі з Німеччиною має приблизно таку ж протяжність, як і польсько-український. І до приєднання Польщі до ЄС на цьому кордоні працювало близько 80 пунктів пропуску. Україну ж з Польщею сьогодні з’єднує тільки 10 пунктів. Це і спричиняє багатокілометрові черги на кордоні і значні обмеження руху вантажів", - заявив міністр інфраструктури України у 2016-2019 роках Володимир Омелян.

Тож на його думку, однією з найбільш нагальних завдань уряду на сьогодні є прискорене будівництво нових пунктів пропуску на кордонах з європейськими країнами.

Окрім цього для розшивання транспортних проблем уряд повинен вирішити ще одне принципове питання - організацію спільного з сусідами митного контролю.

"Поки ми не вирішимо цього питання, на кордоні будуть проблеми з чергами, а контрабанда залишатиметься однією з головних корупційних схем. Зараз все залежить від політичної волі сторін і, насамперед, України", - каже Омелян.

Детальніше читайте у матеріалі "Апострофа": Галопом по Європам: Україна отримала "безвіз" в Євросоюзі.