RU  UA

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00

Новини

21 листопада

Всі новини

Фонд держмайна розраховує на швидкий розпродаж, а не на розвиток стратегічних підприємств

Заяви про те, що Фонд державного майна України може стати не просто рієлтором держвласності, але й повноцінною корпорацією розвитку, яка збільшить капіталізацію країни не підтвердилися фактами з часом.

Про це йдеться в матеріалі видання Delo.

На думку журналістів, головний акцент у роботі Фонду зроблено на операційну діяльність — ""розпродаж всього, від часток російських олігархів в ТРЦ до унікальних добувних підприємств". Але і з підготовкою до масштабної приватизації також є проблеми.

Фонд, як зазначають автори, "поспішає позбутися найбільш привабливих активів ще до закінчення війни, без огляду на програми післявоєнного відновлення економіки та не очікуючи, поки серйозний західний інвестор наважиться прийти в Україну із великими грошима". При цьому посадовці визнають, що "під час війни, мало хто забажає вкладати кошти в країну…".

За підсумками великої приватизації, яка запланована на кінець 2023 року, від продажу ОПЗ, ОГХК, ЗТМК, "Центренерго", ЗАлК, НГЗ, Демуринського ГЗК та інших великих держпідприємств, ФДМУ планує отримати 400 млн дол. Бенефіціарами такої приватизації можуть стати наближені до влади бізнесмени, які знають справжню ціну українським активам та поспішать купити їх без конкуренції під час "військового розпродажу". У підсумку отримаємо "мільйони замість мільярдів, офшоризацію-2.0, нову порцію нелегітимної власності, втрату довіри всередині та зовні", вважають журналісти.

ЗМІ звертають увагу, що перед реприватизацією "Криворіжсталі", за яку 2005 року вторгували рекордні 4,8 млрд дол., комбінат нахвалювали "як єдину дитину перед заручинами, а анонс великої приватизації 2023 року чомусь більше схожий на некролог".

"Якщо ми не продамо їх (великі підприємства) в цьому році, то у наступному їх єдиною цінністю буде нерухомість, а ще через рік – лише земля, на якій вони стоять", - зазначав голова ФДМУ Умеров. З таким маркетингом не може бути розрахунку на успішну приватизацію, підсумовують автори матеріалу Delo.