В Україні понад два роки офіційно діють електронні трудові книжки, що є аналогом паперової форми. Інформацію в них українці можуть вносити самостійно.
Про це йдеться на сторінці "Юридичного порадника ВПО" у Facebook.
Читайте також: Хто з пенсіонерів отримає додаткові виплати в жовтні: ПФУ назвав категорію
Юристи нагадали, що е-трудову запровадили, щоб удосконалити облік трудової діяльності працівників, зменшити паперовий документообіг та пов’язані з цим ризики втрати чи пошкодження цього документа.
Як внести дані в е-трудову книжку
Вносити відомості про трудову діяльність в електронну трудову можуть:
- роботодавці (зокрема, ФОП, який використовує найману працю);
- працівники стосовно своєї трудової діяльності.
Механізм внесення даних працівником про свою трудову діяльність наступний:
- потрібно зайти на Портал електронних послуг Пенсійного Фонду;
- увійти в особистий кабінет, натиснувши пункт "Вхід".
- авторизуватися в особистому кабінеті за допомогою:
- кваліфікованого е-підпису;
- Дія.Підпис;
- BankID;
- логіна й пароля (для тих, хто зареєстрований).
Далі в особистому кабінеті потрібно обрати розділ “Електронна трудова книжка” для перевірки, які дані вже є в Реєстрі.
"В електронній трудовій книжці відображаються дані за основним місцем роботи, починаючи з 2004 року, тобто з моменту набрання чинності Законом "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Саме з цього часу введено поняття "страховий стаж". До цього ж - весь стаж вважався трудовим і його зарахування здійснюється на підставі записів у трудовій книжці або інших документів", - наголосили юристи.
Після цього необхідно:
- зайти в меню "Комунікації з ПФУ";
- обрати розділ "Відомості про трудову діяльність";
- знайти "Записи про трудову діяльність", "Додати запис", заповнити наступне:
- дані підприємства (установи), де є трудові відносини;
- назва підприємства (установи);
- код ЄДРПОУ.
Дані підприємства (установи), якою внесено запис в паперову трудову книжку:
- назва;
- код ЄДРПОУ;
- тип події (період роботи за основним місцем праці чи за сумісництвом, строкова служба, період набуття освіти, догляд за дитиною до трьох років тощо);
- атрибут події (початок чи кінець);
- дата події;
- текст запису;
- тип документа-підстави (наказ, договір, диплом, військовий квиток тощо);
- номер документа-підстави;
- дата документа- підстави.
- натиснути "Зберегти, "Завантажити";
При цьому завантажуються лише кольорові скан-копії документів - кожну сторінку окремо як JPG-файл чи повний документ з усіма сторінками трудової книжки як PDF-файл. Розмір кожного з файлів(сканованої копії документа) не може перевищувати 1 Мб.
Сканувати треба заповнені сторінки розділів "Відомості про роботу", "Відомості про нагородження", "Відомості про заохочення" та вкладиші оригіналу трудової книжки.
- потрібно натиснути “Підписати та відправити в ПФУ”.
Раніше "Апостроф" писав, як розрахувати розмір пенсії самостійно.
- Вас також може зацікавити:
Справедлива індексація: у чому суть нових правил підвищення виплат, які готують для українців
В Україні запровадять бальну систему для пенсіонерів: що потрібно знати
Скільки планують виділити на пенсіонерів у 2024 році: названо неймовірну суму