Національний банк України з 6 серпня спростив низку обмежень для підтримки діяльності волонтерів та бізнесу. Однак, волонтерам, які збирають великі суми для допомоги, загрожують величезні податкові нарахування.
Про таку проблему та шляхи її вирішення, розповіла бухгалтер Ганна Єсупчук, пише "НВ".
"ПКУ вважає кошти, що надходять волонтеру на його картку "оподатковуваним доходом". Це означає, що волонтер повинен буде наступного року подати декларацію та сплатити з отриманих коштів 18% ПДФО та 1,5% ВЗ. Навіть якщо волонтер доведе, що витрачав усі зібрані кошти на потреби ЗСУ", - уточнила вона.
Для того, щоб законно уникнути податкових наслідків, існує два шляхи:
- створити благодійний фонд;
- зареєструвати в Реєстрі волонтерів себе та свій особистий рахунок.
Внесення до Реєстру волонтерів дозволяє законно збирати кошти для ЗСУ на свою картку без сплати податку. Волонтер, який вніс свої дані та рахунок до Реєстру, має право не сплачувати податки із зібраних коштів, використовуючи їх на потреби ЗСУ та інші категорії осіб (перелік є у пп. "а" п. 165.1.54 ПКУ). Окрім того, оподаткуванню не підлягають витрати на купівлю палива для доставки допомоги.⠀
Однак важливо, щоб усі кошти заходили із призначенням "благодійна допомога". Податкова може перевірити документи, які б підтверджували цільове використання зібраних коштів. Тому слід зберігати докази закупівлі товарів та підтвердження їх подальшої безкоштовної передачі.
При цьому використовувати зібрані кошти можна лише на ці цілі. Гроші можна отримувати лише на банківський рахунок, який волонтер вказав під час реєстрації.
Раніше "Апостроф" розповідав, хто не повинен сплачувати податок на землю під час війни і кому належать пільги.